طهارت ظاهرى(جدیدترین استفتائات)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی



س: اگر آب محلى از تانکر تأمین مى‌شود و کسى که در حال استفاده از آب است نداند که آیا مقدار آب تانکر کُر است یا نه چه حکمى دارد؟
ج: اگر به کُر بودن آن یقین داشته و شک دارد از کُر بودن افتاده باشد، بنا را بر کُر بودن بگذارد ولى اگر نمى‌دانسته کُر بوده یا نه، نمى‌تواند احکام کُر را بر آن جارى کند.

س: جایى که ساکن هستیم، بیشتر اوقات آب به واحد ما نمى‌رسد. مجبوریم موتور پمپ حبابى را دقیقاً سر راه لوله آب نصب کنیم، تا هرگاه آب ضعیف بود آنرا پمپاژ کند. مدتى است متوجه شدم که موتور داراى شیر یکطرفه است و هربار حباب خود را پر کرده و زمانى‌ که آب را به بالا پمپاژ مى‌کند، توسط شیر یکطرفه خود، آب شهر را قطع مى‌کند در اینصورت آب لوله ما کُر است یا خیر؟
ج) اگر اتصال آن از آب شهرى قطع شود حکم آب کُر را ندارد مگر اینکه آب داخل لوله‌ها و منبعى که بدان متّصل است، به اندازه کُر باشد

س1: بعد از کشیدن دندان اگر از آن محل خون جارى نباشد ولى اثر خون آن دستمال را آغشته کند، حال حکم غذا و آب دهانى که از فضاى دهان خارج مى‌‌شود، چیست؟ با این توضیح که غذا و آب دهان خارج شده خونى نباشد و ضمناً اگر برخى از دندان‌هاى این شخص ترمیم شده یا قاب گرفته شده باشد، حکم چیست؟

س2: اگر داخل بینى شخص خون منجمد شده باشد حکم ترشحات داخل بینى که با این خون منجمد شده ملاقات داشته و از بینى خارج مى‌‌شود چیست؟

ج1و2) به طور کلى ملاقات در باطن موجب تنجس نمى‌‌شود، بنابراین غذا، آب دهان و ترشحات بینى که خارج مى‌‌شود در صورتى که آغشته به خون نباشد، پاک است.

 





ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91 فروردین 17 توسط محمد


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید