نقل شیخ جمال الدین در قصد کشتن زوار سیدالشهدا (ع) - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


در کتاب تحفة المجالس نوشته شده که شیخ جمال الدین موصلى مى گوید: پدرم دشمن خاندان رسول خدا (ص) و حاکم بصره و بسیار صاحب بغض و عناد بود و زن ناصبیه که من از او متولد شدم ، در حباله خود داشت و هیچ پسرى نداشت . پس پدرم به مقتضاى عقیده فاسد خود نذر کرد که اگر خداوند عالم پسرى به او کرامت فرماید، به شکرانه آن موهبت ، آن پسر را بدان وا دارد که مادام العمر زائران سیّدالشهداء (ع) را که عبورشان به موصل افتد، بکشد و تلف سازد.

امام حسین (ع)

چونکه مشیّت الهى به هدایت یافتن او تعلق گرفته بود، بعد از اندک مدتى جمال الدّین متولد شد، چون به حدّ رجال و مرتبه کمال رسید، پدرش ‍ وفات کرده بود . پس مادرش از کیفیت نذر پدر او را با خبر کرد، آن پسر به موجب نذر پدر از عقب جماعتى که زوار کربلا بودند ، رفت . چون به مسیرى که در نزدیکى کربلا است رسید ، غبار آن سرزمین به مشام او در آمد، دید که زوار عبور کرده و رفته اند، در آنجاتوقف نمود تا وقتى که زوار مراجعت نمایند، ایشان را بکشد . از برکت آن سرزمین و یُمن وصول غباران تربت طاهره به مشامش ، خواب بر او غالب شد.

در خواب دید که قیامت برپا شده و خلق را دید که وانفسا مى گویند و او را نیز گرفته به دوزخ میبرند، چون او را به جهنم انداختند، آتش در سوختنش توقف کرد، مالک دوزخ به آتش خطاب کرد که چرا   او توقف میکنى ؟ آتش گفت : چگونه بسوزانم و حال آن که غبار زوار و تربت حسینى بر او نشسته و در بدن او جاى گرفته است ، تا او را نشویند تصرف سوختن من او را غیر ممکن است ! چون خواستند که او را بشویند جمال الدّین از خوف عتاب مالک دوزخ بیدار شد و توفیق یارى کرده و او از عقیده فاسده خود و عداوت اهل بیت برگشت و رفت مجاور آستانه سیّدالشهداء (ع) گردید و چون طبع موزون داشت لهذا به مداحى و مرثیه خوانى جناب سید الشهدا (ع) و سایر ائمه (ع) تا حیات داشت ، مشغول گشته و به شیخ جمال الدین اشتهار یافت .






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 فروردین 20 توسط محمد
طبقه بندی: امام حسین (ع)


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید