استان «خلیج فارس» به مرکزیت «جزیره ابوموسی» - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


یک استاد تاریخ خواستار پیگیری مجدانه دولت مبنی بر ایجاد استان «خلیج فارس» به مرکزیت «جزیره ابوموسی» شد.
به گزارش مشرق، «حمید اسدپور» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: ایجاد استان خلیج فارس که همه جزایر واقع در آب های جنوبی کشور را از جمله کیش، قشم، ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ دربرگیرد تاکید دوباره ای بر حقانیت ایران در مالکیت این جزایر خواهد بود.

وی تصریح کرد: همانگونه که امکانات مناسبی طی سال های اخیر در جزایر کیش و قشم ایجاد شده است باید امکانات واقعی و درخوری برای دیگر جزایر جنوبی کشور در قالب استان خلیج فارس در نظر گرفته شود تا ضمن ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، افراد دیگر مناطق کشور نیز برای حضور و فعالیت در این مناطق تشویق شوند.
اسدپور سفر اخیر رئیس جمهوری به جزیره ابوموسی را اقدامی قابل ستایش توصیف کرد و گفت: این دیدار باید زودتر از این نیز انجام می شد و سفر مقامات ملی به جزایر جنوبی کشور، این مناطق استراتژیک را در کانون توجهات قرار خواهد داد.
وی به تلاش های ناکام امارات متحده عربی در سال های اخیر برای تغییر بافت جمعیتی جزایر جنوبی ایران از جمله ابوموسی اشاره کرد و گفت: برخی کشورهای عربی تصور می کردند می توانند برنامه ای که برای تغییر بافت جمعیتی بحرین اجرا کرده اند برای جزایر جنوبی ایران نیز به اجرا درآورند اما خوشبختانه مقامات ایرانی در دهه های اخیر با هوشیاری مانع تحقق این کار شده اند.
رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه خلیج فارس یادآور شد: از آنجا که هرگونه ادعای تاریخی، زمینه ساز تهاجم جغرافیایی است و زمینه دست اندازی به خاک کشور را فراهم می کند ادعاهای تاریخی کشورهای همسایه جنوبی ایران ممکن است با این هدف مطرح شود، بنابراین باید با درایت و ارائه اسناد مستدل در محافل بین المللی به مقابله با گسترش طرح این ادعاها برخاست.
به گفته وی اسناد تاریخی بسیاری نشان می دهد که جزیره ابوموسی همواره جزو سرزمین ایران بوده و همچنان در حاکمیت این کشور باقی خواهد ماند.






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91 فروردین 31 توسط محمد
طبقه بندی: اخبار


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید