مداومت بر قرائت زیارت عاشورا - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


مداومت بر قرائت زیارت عاشورا


بکوش تا خیر دنیا و آخرت را در خواندن مستمر زیارت عاشورا به دست آورى که اول صبح هر روز فضیلت خواندن آن مى باشد. در حالات شهید محراب آیت اللّه اشرفى اصفهانى نقل شده است که 60 سال مستمر هر صبح پس از نماز به قرائت آن مى پرداخته است . اگر هر روز نمى توانى برنامه اى تنظیم کن که هفته اى سه بار آن را بخوانى . و بعد که بدان عادت کردى کم کم آن را در روزهاى دیگر هم بخوان باشد تا ان شا اللّه با امام حسین علیه السلام محشور گردى .
در فضیلت زیارت عاشورا همین بس که از سنخ سایر زیارات نیست که به ظاهر از انشاء و املاى معصومى باشد (هر چند که از قلوب مطهر ایشان چیزى جز آنچه از عالم بالا به آنجا برسد بیرون نیاید) بلکه از سنخ احادیث قدسیه است که به همین ترتیب از زیارت و لعن و سلام و دعا از حضرت احدیت به جبرئیل امین و از او به خاتم النبیین رسیده و به حسب تجربه ، مداومت آن در چهل روز یا کمتر، در بر آورده شدن حاجات و نیل به مقاصد و دفع دشمنان بى نظیر است .(مفاتیح الجنان : ص 923 به بعد)
صفوان مى گوید امام صادق علیه السلام به من فرمود: مواظب باش بر این زیارت (عاشورا) پس به درستى که من ضامن قبولى زیارت کسى هستم که از دور و نزدیک این زیارت را بخواند و سعى او مشکور باشد و سلام او به آن حضرت برسد و محجوب نماند و حاجت او از طرف خدا بر آورده و به هر چه که خواهد برسد و خدا او را نومید بر نگرداند.
اى صفوان ! این زیارت را به این ضمان یافتم از پدرم و او از پدرش ... و او از امیرالمؤ منین و او از رسول خدا و او از جبرئیل و او از خداى تعالى نقل نمودند که خداوند عزوجل به ذات مقدس خود قسم فرموده که هر کس حسین علیه السلام را به این زیارت از دور و نزدیک زیارت کند، زیارت او را قبول مى کنم و خواهش او را مى پذیرم ، به هر قدر که باشد و خواسته او را بر مى آورم پس ، از حضور من نومید بر نمى گردد و او را با چشم روشن و حاجت بر آورده شده و فوز جنت و آزادى از دوزخ بر مى گردانم و شفاعت او را در حق هر کس که شفاعت کند مى پذیرم . (جز در مورد دشمن ما اهل بیت ).(مأ خذ پیشین و خلوتى با خویش ، ص 83.)
(در کتاب شریف مفاتیح الجنان در این رابطه داستان هاى آموزنده و جالبى ذکر شده است که طالبین مى توانند بدان رجوع نمایند).


ترک نشدن زیارت عاشورا از امام خمینى
حجة الاسلام والمسلمین غیورى نقل مى کند که :
زیارت عاشوراى امام خمینى ترک نمى شد. اخیراً هم یک صحبتى که خود من با ایشان داشتم که من و ایشان بودیم . البته ایشان تصریح نفرمودند ولى من متوجه شدم زیارت عاشوراى ایشان ترک نمى شود. زیارت عاشورا با آن صد لعن و صد سلامش را ترک نمى کنند.(سرگذشتهاى ویژه از زندگى حضرت امام خمینى : ج 6، ص 101)
 روز اول محرم در نوفل لوشاتو مصادف بود با اولین شبى که مردم ایران در پشت بامها تکبیر مى گفتند. همان شب شخصى از تهران تلفن زد و گفت گوشى را مى گذارم کنار پنجره تا صداى تکبیر مردم را که با گلوله مخلوط شده بود ضبط کرده به خدمت امام بردم . امام در داخل اتاق ، تسبیح به دست در حال ایستاده مشغول ذکر بودند و زیارت عاشورا مى خواندند. در حالى که ما متوجه مسائل ماه محرم نبودیم ایشان در سرزمینى زیارت عاشورا را مى خواندند که شاید براى اولین بار در آنجا خوانده مى شد.(خلوتى با خویش ، غلامعلى رجایى ، ص 82)






نوشته شده در تاریخ جمعه 91 خرداد 19 توسط محمد
طبقه بندی: امام حسین (ع)


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید