اردیبهشت 91 - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


www.living.parsiblog.com

اَصْحاب‌ِ قَرْیه‌، قومى‌ شهرنشین‌ که‌ در قرآن‌ کریم‌ (یس‌/36/13 به‌ بعد) از آنان‌ یاد گردیده‌، و در منابع‌ گاه‌ بدانان‌ اصحاب‌ یاسین‌ نیز گفته‌ شده‌ است‌. در قرآن‌ کریم‌، سخن‌ از آن‌ است‌ که‌ خداوند دو پیامبر را به‌ سوی‌ اصحاب‌ قریه‌ فرستاد و چون‌ آنان‌ فرستادگان‌ الهى‌ را تکذیب‌ کردند، پیامبر سومى‌ برای‌ پشتیبانى‌ آن‌ دو مبعوث‌ شد. سخن‌ کفار اصحاب‌ قریه‌ به‌ رسولان‌، آن‌ بود که‌ شما همانند ما بشرید و در دعوی‌ پیامبری‌ و نزول‌ وحى‌، سخن‌ به‌ دروغ‌ مى‌گویید. با تأکید پیامبران‌ بر امر ابلاغ‌، اصحاب‌ قریه‌ آنان‌ را به‌ شکنجه‌ و سنگباران‌ تهدید کردند. در اثنای‌ محاجة کفار با پیامبران‌، از آن‌ سوی‌ شهر مردی‌ دوان‌ دوان‌ فرارسید و قوم‌ را به‌ پیروی‌ رسولان‌، پرستش‌ آفریدگار یکتا و ترک‌ خدایان‌ دروغین‌ بازخواند. سخن‌ قرآن‌ کریم‌ در بارة اصحاب‌ قریه‌ با وعدة ورود این‌ مؤمن‌ به‌ بهشت‌ و نزول‌ عذابى‌ ناگهانى‌ بر کافران‌ پایان‌ یافته‌ است‌.
آنچه‌ در روایات‌ افزون‌ بر مضامین‌ یاد شده‌ در قرآن‌ کریم‌ مى‌توان‌ یافت‌، چنین‌ است‌: روایات‌ متفقاً شهر این‌ قوم‌ را همان‌ شهر باستانى‌ انطاکیه‌ دانسته‌اند (نک: قمى‌، 2/213؛ طبری‌، 2/18 به‌ بعد؛ مسعودی‌، 1/79؛ ثعلبى‌، 404- 405؛ طوسى‌، 8/410؛ سیوطى‌، 5/261). از منابع‌ تاریخى‌ چنین‌ برمى‌آید که‌ انطاکیه‌ در حدود 300 ق‌ م‌ تأسیس‌ گردید، تا 64م‌ تختگاه‌ سلوکیان‌ بود و بعد به‌ دست‌ رومیان‌ افتاد. بر پایة منابع‌ کهن‌ مسیحى‌، در سدة 1 م‌، دین‌ مسیح‌ توسط بارنابا و پولس‌ به‌ این‌ شهر رسید و به‌ رغم‌ مشقات‌ فراوان‌، این‌ شهر پس‌ از فلسطین‌ به‌ عنوان‌ پایگاه‌ دوم‌ مسیحیت‌ درآمد (نک: اعمال‌ رسولان‌، 11: 26، رسالة اول‌ پطرس‌، 4:16؛ نیز ه د، انطاکیه‌).


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ جمعه 91 اردیبهشت 22 توسط محمد



www.livng.parsiblog.com


در حدیثى از پیامبر اکرم (صلى اللّه علیه و آله و سلم ) مى خوانیم که (الحمد ام القرآن ) و این به هنگامى بود که جابر بن عبدالله انصارى خدمت پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلم ) رسید، پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلم ) به او فرمود:
(الا اعلمک افضل سورة انزلها الله فى کتابه ؟ قال فقال له جابر بلى بابى انت و امى یا رسول الله ! علمنیها، فعل الحمد، ام الکتاب )
(آیا برترین سوره اى را که خدا در کتابش نازل کرده به تو تعلیم کنم ، جابر عرض کرد آرى پدر و مادرم به فدایت باد، به من تعلیم کن ، پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلم ) سوره حمد که ام الکتاب است به او آموخت سپس اضافه فرمود این سوره شفاى هر دردى است مگر مرگ ).
و نیز از پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلم ) نقل شده که فرمود:


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ جمعه 91 اردیبهشت 22 توسط محمد



www.living.parsiblog.com

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم رب النور العظیم و رب الکرسی

الرفیع و رب البحر المسجورومنزل التورات و

الانجیل و الزبورو رب الظل والحرورو منزل

القرآن العظیم و رب الملائکه المقربین

والانبیاء والمرسلین .اللهم انی اسئلک

بوجهک الکریم وبنور وجهک المنیر و ملکک

القدیم . یا حی یا قیوم اسئلک باسمک

الذی اشرقت به السموات والارضون

وباسمک الذی یصلح به الاولون والاخرون

یا حیا قبل کل حی ویا حیا بعد کل حی ویا حیا حین لا حی یا محیی الموتی

و ممیت الاحیاء.یا حی لا اله الا انت.اللهم بلغ مولانا

الامام الهادی المهدی القائم بامرک صلوات

الله علیه وعلی آبائه الطاهرین عن جمیع

المؤمنین والمؤمنات فی مشارق الارض

ومغاربها سهلها وجبلها وبرها و بحرها و عنی و عن والدی من الصلوات

زنه عرش الله ومداد کلماته و ما احصاه علمه و احاط

به کتابه.اللهم انی اجدد له فی صبیحه

یومی هذا و ما عشت من ایامی عهدا و

عقدا و بیعه له فی عنقی لا احول عنها ولا ازول ابدا اللهم اجعلنی من انصاره

و اعوانه والذابین عنه والمسارعین الیه فی قضاء

حوائجه والممتثلین لاوامره والمحامین عنه

والسابقین الی ارادته والمستشهدین بین

یدیه .اللهم ان حال بینی و بینه الموت

الذی جعلته علی عبادک حتما مقضیا

فاخرجنی من قبری مؤتزرا کفنی شاهرا سیفی مجردا قناتی ملبیا دعوه

الداعی فی الحاضر والبادی اللهم ارنی الطلعه

الرشیده والغره الحمیده واکحل ناظری

بنظره منی الیه وعجل فرجه وسهل

مخرجه واوسع منهجه واسلک بی محجته وانفذ امره واشدد ازره واعمر

اللهم به بلادک واحی به عبادک فانک قلت وقولک الحق ظهر الفساد

فی البر والبحر بما کسبت ایدی الناس فاظهر اللهم لنا ولیک

وابن بنت نبیک المسمی باسم رسولک

حتی لا یظفر بشئ من الباطل الا مزقه

ویحق الحق ویحققه واجعله اللهم مفزعا

لمظلوم عبادک وناصرا لمن لا یجد له ناصرا

غیرک ومجددا لما عطل من احکام کتابک

ومشیدا لما ورد من اعلام دینک وسنن نبیک

صلی الله علیه وآله واجعله اللهم ممن

حصنته من باس المعتدین .اللهم وسر نبیک

محمدا صلی الله علیه وآله برؤیته ومن تبعه

علی دعوته وارحم استکانتنا بعده .اللهم

اکشف عنا هذه الغمه عن هذه الامه

بحضوره وعجل لنا ظهوره انهم یرونه بعیدا

  ونریه قریبا برحمتک یا ارحم الراحمین .

 العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان

  العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان 

 العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان

*******************************************

ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ جمعه 91 اردیبهشت 22 توسط محمد



www.living.parsiblog.com

آقای حاج غلامرضا مسیح فرمودند:حدود 35 سال پیش که وضع زندگی ما از نظر اقتصادی خوب نبودو گرفتاری زیادی داشتیم.هر دری که می زدیم نجات پیدا کنیم ,نشد.عاقبت به مسجد جمکران رفتم و بعد از نماز حضرت صاحب الزمان علیه السلام دعای مقاتل بن سلیمان را خواندم .بعد از خواندن آن دعا و زیارت امام زمان علیه السلام طولی نکشید تمام مشکلاتم حل شد و پروردگار عالم در حق من عنایتی فرمود.

شیخ کفعمى در کتاب بلد الامین از حضرت زین العابدین علیه السّلام دعایى نقل کرده و فرموده:این دعا را مقاتل بن سلیمان از آن حضرت روایت کرده و گفته:هرکه این دعا را صد مرتبه بخواند و دعایت اجابت نشود پس‏ مقاتل را لعنت کند.و آن دعا این است:

إِلَهِی کَیْفَ أَدْعُوکَ وَ أَنَا أَنَا وَ کَیْفَ أَقْطَعُ رَجَائِی مِنْکَ وَ أَنْتَ أَنْتَ إِلَهِی إِذَا لَمْ أَسْأَلْکَ فَتُعْطِیَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَسْأَلُهُ فَیُعْطِینِی إِلَهِی إِذَا لَمْ أَدْعُکَ [أَدْعُوکَ‏] فَتَسْتَجِیبَ لِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَدْعُوهُ فَیَسْتَجِیبُ لِی إِلَهِی إِذَا لَمْ أَتَضَرَّعْ إِلَیْکَ فَتَرْحَمَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَتَضَرَّعُ إِلَیْهِ فَیَرْحَمُنِی إِلَهِی فَکَمَا فَلَقْتَ الْبَحْرَ لِمُوسَى عَلَیْهِ السَّلامُ وَ نَجَّیْتَهُ أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تُنَجِّیَنِی مِمَّا أَنَا فِیهِ وَ تُفَرِّجَ عَنِّی فَرَجا عَاجِلا غَیْرَ آجِلٍ بِفَضْلِکَ وَ رَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ


خدایا چگونه تو را بخوانم و حال آنکه من منم،و چگونه امیدم را از تو قطع کنم‏ .. 

ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91 اردیبهشت 21 توسط محمد




 » چه کنیم تا بتوانیم با امام زمان(عج) ملاقات کنیم؟


ملاقات با امام زمان(عج) و دیگر اولیاى الهى، نیاز به سنخیت با آنان دارد. به دست آوردن سنخیت با اولیاى الهى، نیاز به تحقق دو بعد (معرفت و عمل) دارد. اگر کسى خود را به اولیاى الهى شبیه نمود، به لقاى آنان نیز واصل خواهد شد.


       نوریان مرنوریان را طالبن      ناریان مرناریان را جاذبند

       ناگفته نماند که ما مکلف به ارتباط به معناى ملاقات و رؤیت امام زمان(عج) نیستیم. آنچه وظیفه ما است، تشبّه به آن بزرگواران و پیمودن راه آنان است. ما باید در همه حال سرباز آماده آن حضرت بوده و همواره در خدمت ایشان باشیم. این مسأله را آیه 200 سوره آل عمران بیان فرموده: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»؛ «اى کسانى که ایمان آورده اید! صبر کنید و یکدیگر را به صبر وادارید و مرابطه نمایید وتقوا و خداترسى را پیشه سازید، باشد که رستگار شوید».


       امام باقرعلیه السلام در تفسیر این آیه شریفه مى فرماید: «صبر کنید بر اداى فرایض (در انجام تکالیف الهى استقامت داشته باشید) و در برابر دشمنان پایدارى کنید و با امامتان (که انتظارش را مى کشید) مرابطه نمایید».کتاب الغیبة، شیخ مفید، ص 105.


       مرابطه با امام زمان(عج)؛ یعنى، خود را به رشته ولایت او بستن و بر خدمت و پیروى و یارى او گردن نهادن. این یکى از ارکان ایمان است که آدمى خود را به امام خویش مربوط سازد و از او جدا نشود. همچنین باید کارهایى انجام داد که آن حضرت و اصحاب شان انجام مى دهند.


       قرآن درباره حضرت مهدى و اصحاب ایشان مى فرماید: «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ»؛سوره حج: آیه 41. کسانى که اگر در زمین به آنان توانایى دهیم نماز را به پا داشته و زکات (به مستحق) بخشیده و به معروف امر نموده و از منکر نهى کنند.


       امام باقرعلیه السلام در تفسیر این آیه مى فرماید: «این آیه براى آل محمد است؛ یعنى، مهدى(عج) و اصحاب او».تفسیر قمى: ج 2، ص 87. در نتیجه اگر ما هم مى خواهیم از اصحاب و یاران آن حضرت باشیم، باید به امور مذکور اهتمام ورزیم.
      
      
وظیفه منتظران



ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91 اردیبهشت 20 توسط محمد



www.living.parsiblog.com

مفضل بن عمر از امام صادق (علیه السلام ) سؤ ال کرد یابن رسول الله به چه دلیل على بن ابیطالب (علیه السلام ) قسیم الجنة و النار تقسیم کننده بهشت و جهنم شده است ؟ حضرت فرمودند: به سبب اینکه محبت به آن حضرت عین ایمان است و عداوت با او کفر است و تحقیقا بهشت فقط براى اهل ایمان آفریده شده است و جهنم صرفا براى اهل کفر؛ بدین علت قسمت کننده بهشت و جهنم است و کسى داخل بهشت نمى شود الا با محبت او و کسى داخل در جهنم نشود الا کسانى که دشمنى با آن حضرت را داشته باشند.

مفضل عرض کرد:


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91 اردیبهشت 18 توسط محمد



بسم الله الرحمن الرحیم

دل نوشته: شیعه و دوری از گناه(قسمت اول)

تا بحال شده که بنشینیم و بفکر این موضوع باشیم  چرا ما که عنوان مسلمان شیعه بودن را داریم  به دنبال گناه کشیده میشویم؟چرا با گناه کردن سیلی به صورت امام زمانمون میزنیم؟مگه نه اینکه ما خودمون رو منتظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه می دونیم؟آیا منتظر واقعی به دنبال گناه میره؟شاید اینجا سوالی پیش بیاد که ما که امام معصوم نیستیم و طبیعیه که دچار گناه بشیم!!!یا سوالی پیش بیاد که مثلا چه گناهانی میکنیم؟در جواب نظر شما رو به موارد ذیل جلب میکنم.

الف- کدام شیعه مرد طرز پوشش و ظاهر خودش رو شبیه پوشش و ظاهر  زن میکند مثل ابرو برداشتن و صورت خود را از ته اصلاح کردن! ایا الگوهای ما شیعیان که معصومین هستند هم این کار رو میکردند و یا نهی میکردن از این کار زشت؟ایا این شیعه بودنه؟بعضی از زنان  و دختران را هم داریم که خودشون رو شبیه مردان میکنن آیا به اینها میشه گفت پیرو پیامبر اکرم (ص) یا اصلا میشه گفت مسلمان؟
رسول خدا فرمود:از ما نیست هر زنی که خود را شبیه مردان کند یا هر مردی که خود را شبیه زنان کند .(میزان الحکمه، ج 5 ،ص 18)
امام صادق(ع) می فرمایند: "هنگامی که انسان مو و ریش در صورتش می روید، این حالت علامت و نشانه مردانگی اوست، و عظمت و ابهت او را می رساند و او را از حد و مرز بچه ها و شباهت به زنان خارج می سازد."
امام رضا(ع) فرموده اند: "خداوند مردان را به وسیله محاسن زینت داده است، ریش فضیلتی برای مردان است، و بوسیله ریش مردان از زنان شناخته می شوند."

ب- این قسمت خطاب به خانمها هستش.سوالی از خانمها دارم! سوال حقیر اینه که خانمهایی که هفت قلم آرایش میکنن و به بیرون از خانه به خیابان و مهمانیها بصورت آرایش شده می روند این آرایش را برای چه کسی کرده اند؟آیا جز اینه که رسما اعلام میکنن که آقایان و مردها به من نگاه کنید و از دیدن من لذت ببرید؟


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ شنبه 91 اردیبهشت 16 توسط محمد




وای بر تارک نماز!

1- قال النبی(ص): من ترک صلاته حتی تفوته من غیر عذر فقد حبط عمله ثم قال: بین العبد و بین الکفر ترک الصلاة(1).
پیامبر فرمودند: کسی که بدون عذر نماز نخواند تا این که فوت شود از او چنین شخصی سایر اعمال او از اعتبار ساقط است. سپس فرمود: فاصله بین بنده و کفر ترک نماز است به این معنی که اگر نماز را ترک نمود کافر گردیده است.
2- سئل ابوعبدالله(ع) ما بال الزانی لاتسمیه کافرا، و تارک الصلاة قد تسمیه کافرا و ما الحجة فی ذلک؟
قال: لان الزانی و ما اشبهه انما یفعل ذلک لمکان الشهوة و لانها تغلبه و تارک الصلاة لایترکها الا استخفافا بها.
و ذلک لانک لاتجد الزانی یاتی المراة الا و هو مستلذ لاتیانه ایاها قاصدا الیها و کل من ترک الصلاة قاصدا الیها فلیس یکون قصده لترکها للذة انتفت اللذة وقع الاستخفاف و اذا وقع الاستخفاف وقع الکفر(2).
از امام صادق سؤال شد: آیا چه فرقی است بین زناکار و بین شخصی که نماز را ترک نموده که به شخص زناکار کافر گفته نمی شود امّا فردی که نماز را ترک نموده کافر نامیده می شود؟ و دلیل آن چیست؟


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ جمعه 91 اردیبهشت 15 توسط محمد



www.living.parsiblog.com

«یاد خداوند» آثار و برکات فراوانی دارد که در آیات و روایات به آن اشاره شده است وما در این جا به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

1- مورد یاد خدا قرار گرفتن
«واذکرونی اذکرکم واشکروالی ولا تکفرون» (-سوره بقره، آیه .152 )مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم و کفران نورزید.
ذکر خدا معنای وسیع و مصادیق فراوانی دارد. انسانی که در تمامی لحظات زندگی به یاد ذات پاکی است که سرچشمه تمام خوبیها و نیکها می باشد و به این وسیله روح و جان خود را پاک و روشن می سازد، خداوند نیز در تمامی مراحل زندگی و در اوج مشکلات و سختی ها او را تنها نمی گذارد.

2- همنشینی با خدا
کسی که همواره به یاد خدا باشد، خداوند همنشین و جلیس او خواهد بود چنانکه در حدیث قدسی به حضرت موسی(ع) فرمود: ای موسی؛ من همنشین کسی هستم که مرا یاد کند، موسی سؤال کرد: روزی که هیچ پناهی نیست جز پناه تو چه کسی در پناه تو خواهد بود. فرمود: آنها که مرا یاد می کنند و من نیز آنان را یاری می کنم، و با هم دوستی می کنند در راه من، پس دوست دارم آنها را، اینان کسانی هستند که وقتی بخواهم به اهل زمین بدی برسانم، آنها را یاد کرده و به خاطر آنان بدی را دفع می کنم.( چهل حدیث حضرت امام(ره)، حدیث 18، ص .287 )



ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ جمعه 91 اردیبهشت 15 توسط محمد



مظلومیت حضرت علی (علیه السلام)

امیرالمومنین (علیه السلام) در نهج البلاغه، خطبه3 صراحت دارد:

صبرت و فی العین قذی و فی الحلق شجی أری تراثی نهبا

من (در طول خلافت خلفاء) صبر پیشه کردم در حالیکه خار در چشمم و استخوان در گلویم مانده بود.

و در نهج البلاغه، خطبه 217 می فرماید:

اللهم إنی أستعدیک على قریش، فإنهم قد قطعوا رحمی و أکفأوا إنائی و أجمعوا على منازعتی حقا کنت أولى به من غیری و قالوا: ألا إن فی الحق أن تأخذه و فی الحق أن تمنعه، فاصبر مغموما أو مت متأسفا

خدایا! مرا در برابر توطئ? قریش یاری فرما، رَحِم مرا قطع کردند. اینها اجماع کردند که با من بجنگند... ، گفتند: بعضی از حقوق است که باید انسان بگیرد و بعضی از حقوق است که باید صرف نظر کند. سپس به من گفتند: یا بصورت غمناک صبر کن یا از غصه بمیر.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ جمعه 91 اردیبهشت 15 توسط محمد


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید