فروردین 91 - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


 اگه موقع خوندن اشک از چشمانتان جاری شد بنده را از دعای خیرتون محروم نفرمایید

شهادت حضرت ابوالفضل (ع)

حضرت عبّاس (ع) چون دید بسیاری از اهل بیت برادرش شهید شدند،‌به برادران خود عبدالله و جعفر و عثمان، که فرزندان امیرالمؤمنین (ع) از مادر او امّ البنین بودند،فرمود: ای برادران، جان من فدای شما باشد، جلو بیفتید و خود را برای سیّد و مولای خود سپر کنید، و از آن حضرت حمایت نمائید و استقامت کنید تا همه در مقابل او شهید شوید.

برادران ابوالفضل (ع) از او اطاعت کردند و درپیش روی امام حسین (ع) ایستادند، و جان خود را فدای جان آن بزرگوار نمودند.(1)

چون آنجناب تنهایی امام حسین(ع) را دید، خدمت آن حضرت آمده عرض کرد: ای برادر، مرا رخصت می فرمایی که جان را فدای تو گردانم؟

ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 فروردین 29 توسط محمد



و از حضرت صادق علیه السلام روایتست که فرموده بود در وصیّت رسول خدا به علی علیهما و آلهما السّلام : یا علی وصیّت می کنم تو را در باب نفس ‍ خودت به چند خصلت پس حفظ کن آنها را، بعد از آن فرمود: خداوندا یاری کن او را و ذکر فرمود جمله ای از خصلتها تا اینکه فرمود:
((وَ عَلَیْکَ بِصَلوةِ اللَّیْلِ وَ عَلَیْکَ بِصَلوةِ اللَّیْلِ وَ عَلَیْکَ بِصَلوةِ اللَّیْلِ وَ عَلَیْکَ بِصَلوةِ الزَّوالِ وَ عَلَیْکَ بِصَلوةِ الزَّوالِ وَ عَلَیْکَ بِصَلوةِ الزَّوالِ))
بر تو باد به نماز شب ، بر تو باد به نماز شب ، بر تو باد به نماز شب ، بر تو باد به نماز زوال و سه بار تکرار فرمود.

------------------------------------------------------------------------------------
نماز شب

سفارش جبرئیل به نماز شب

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:
برترین نمازها (ی مستحب ) نماز نیمه شب است و چه اندک است به جا آورنده آن .(14)
و باز رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:
جبرئیل آن قدر مرا به نماز شب سفارش کرد تا این که گمان کردم نیکانِ امّتم شب را نمی خوابند مگر اندکی از آن .(15)
و باز رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:
خداوند حضرت ابراهیم را دوست خود انتخاب نکرد مگر برای دو کارش :
1 - اطعام به مستمندان 2 - نماز شب ، هنگامی که مردم در خواب بودند.(16)

14-کنز العمال : ج 7، ص 780، ش 21379.
15-کنز العمال : ج 7، ص 790، ش 21425.
16-میزان الحکمه : ج 5، ص 417.

------------------------------------------------------------------------------------

 شب زنده داران در قیامت

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:
در قیامت پس از آن که خداوند همه انسانها را جمع کند، منادی ندا می کند و می گوید:
پیش آیند کسانی که در نیمه های شب از بستر خواب دور می شدند و خدا را می خواندند و از خشم و غضبش بیمناک و به رحمتش امیدوار بودند. آن گاه جمعی پیش روند و قبل از دیگران به جایگاههای خود (در بهشت ) وارد شوند و بعد از آنان به حساب مردمِ دیگر رسیدگی نمایند.(19)

19-ارشاد القلوب : ج 2، ص 3 - 4 (باب 22).

------------------------------------------------------------------------------------


نماز شب 11 رکعت است که می شود آن را به صورت خلاصه و آسان ، و یا مقداری مفصل تر و همراه با دعاهای ماثوره و قرائت قرآن خواند .


اما طریق آسان آن عبارت است از اینکه:


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 فروردین 29 توسط محمد



از نظر قرآن کریم هواپرستی آثار و پیامدهای بسیار خطرناکی دارد که به بعضی از آن‌ها اشاره می‌شود:

1? سرچشمه غفلت وبی خبری :وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَن ذِکْرِنَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ (1) و از کسانی که قلبشان را از یاد خود غافل ساختیم ، اطاعت نکن همان‌هایی که از هوای نفس پیروی کردند.

هوای نفس

2? سرچشمه کفر و بی‌ایمانی : فَلاَ یَصُدَّنَّکَ عَنْهَا مَن لاَّ یُؤْمِنُ بِهَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ فَتَرْدَى‏ (2) و هرگز نباید افرادی که به قیامت ایمان ندارند و از هوس‌های خویش پیروی کردند تو را از آن (قیامت ) باز دارند که هلاک خواهی شد.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 فروردین 29 توسط محمد



..: امام مهدی(ع) از زبان شهدا ::...

ما باید جهان را برای پذیرفتن آقا امام زمان(عج) ‌آماده کنیم.شهید فیروز یوسفی تشیزی

  ******************

اسلام را یاری کنید که ان‌شاءالله فرج امام زمان(عج) فرا می‌رسد و دنیا را از عدل و داد پر می‌کند.شهید محمود کرمی‌مجومرد

  ******************

مگر نمی‌بینی که ظلم سراسر گیتی را فرا گرفته و مهدی فاطمه(عج)‌سرباز می‌طلبد؟شهید محمد کمالیان

*****************

آیا نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود، و ظلم سراسر گیتی را فرا گرفته، و داد مظلوم به گوش نمی‌رسد؟‌ آیا می‌توانید در مادیگری و غفازدگی بمانید؟ اسلام آمد، انقلاب شد، ولی باز شما خوابید. هان که بیدار شوید که وقت، وقت ستیز است، وقت انقلاب است، وقت نبرد است، و وقت گرفتن حق مظلوم از ظالم.شهید ابوالفضل منصور

  ******************

امام زمان(عج) منتظر شماست که شما را بشناسد. قلب خود را پاک کنید و همچنان محکم و استوار بر عقیده و ایمان خود باشید و زمان را برای ظهور حضرتش آماده و مهیّا سازید.شهید محمدجواد میری

  ******************

ای جهان اسلام، تسلیم زور و ستم کافران و ظالمان نشوید، متّحد شوید، از یک رهبر پیروی کنید؛ از کسی پیروی کنید که شما را به طرف حکومت امام زمان(عج) هدایت کند، که اکنون آن رهبر کسی جز خمینی از آل محمد(ص) نیست.شهید جلیل ذکایی

*************************
دشمنان اسلام! بدانید که هر چیز فصل و زمان خاصى دارد و الآن فصل شکوفایى اسلام است. و پشت آن انقلاب حضرت مهدى «عج». و تلاش شمابى ثمر. پس به هوش آیید. و آتش جهنم را براى خویش فراهم نکنید. شهید سیداحمد على آبادى

*************************

ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 فروردین 29 توسط محمد



 به‌یادماندنی‌ترین جمله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال 1390 از نظر کاربران سایت اینترنتی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب انتخاب شد.

رهبر انقلاب

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در روزهای پایانی اسفندماه 90 برای دومین سال پیاپی از کاربران خود خواست تا نظرشان را درباره‌ی مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله رهبر انقلاب در سال از طریق پیامک و ارسال کامنت ابراز نمایند.
در پایانِ این نظرسنجی که تا روز 14 فروردین 91 ادامه داشت، جمله مربوط به «پشتیبانی علنی ایران از هرگونه مبارزه علیه اسرائیل» که در نماز جمعه 14 بهمن‌ماه سال گذشته ایراد شده بود به عنوان مهمترین و محبوب‌ترین جمله انتخاب شد.
همچنین جملات مربوط به «شرایط بدر و خیبر» و «پاسخ به تهدیدهای آمریکا» در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

جدول 10 جمله‌ی اول محبوب کاربران به شرح زیر است:

رتبه از نظر کاربران
   

ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91 فروردین 21 توسط محمد



شهید صیاد شیرازی

در بامداد 21 فروردین 1378، امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در حال خروج از منزل، به وسیله ی منافقین مسلح در پوشش رفتگر، در برابر دیدگان فرزندش به شهادت رسید و منافقین کوردل، رسماً اقدام به این جنایت هولناک را به عهده گرفتند.

 شهید صیاد شیرازی

زندگی نامه

شهید در سال 1323، در شهرستان درگز دیده به جهان گشود و در سال 1346، موفق به اخذ درجه کارشناسی از دانشگاه افسری شد و سپس در بخش های مختلف ارتش، به ویژه در غرب کشور به وظیفه ی پاسدارای از کشور پرداخت. وی پس از طی دوره ی تخصص توپخانه به عنوان استاد، در مرکز آموزش توپخانه اصفهان، مشغول به تدریس شد.    

 

شهید صیاد شیرازی در سازماندهی نیروهای انقلابی ارتش نقش بسزایی داشت. و پس از پیروزی انقلاب، در بحبوحه ی غائله سال 1358 ضد انقلاب در کردستان، به فرماندهی عملیات شمال غرب کشور برگزیده شد و در پاکسازی کردستان به همراه شهید دکتر چمران و دیگر رزمندگان غیور اسلام نقش مهمی ایفا نمود. پس از خلع بنی صدر، برای پایان دادن به ناهماهنگی ارتش و سپاه، قرارگاه مشترک عملیاتی سپاه و ارتش را راه اندازی کرد.

قسمت هایی از وصیت نامه ی شهید سپهبد صیاد شیرازی


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 فروردین 20 توسط محمد



1) امام محمد باقر(ع) به علقمه فرمود: پس از آنکه به آن حضرت با سلامی اشاره کردی، دو رکعت نماز بخوان و سپس زیارت عاشورا را بخوان. هنگامی که این زیارت را خواندی در حقیقت او را به چیزی خواندی که هر کس از ملائکه که بخواهند او را زیارت کنند، به آن می خوانند و خداوند برای تو هزار هزار حسنه می نویسد و از تو هزار هزار سیئه محو می نماید و تو را هزار هزار مرتبه بالا می برد و همانند کسانی می باشی که در رکاب آن حضرت به شهادت رسیدند. حتی در درجات آنها هم شریک می شوی. (کامل الزیارات- ص 74)

 

2) امام صادق(ع) به صفوان می فرماید: زیارت عاشورا را بخوان و از آن مواظبت کن، به درستی که من چند خیر را برای خواننده آن تضمین می کنم، اول زیارتش قبول شود. دوم سعی و کوشش او شکور باشد. سوم حاجات او هرچه باشد از طرف خداوند     بزرگ برآورده شود و نا امید از درگاه او برنگردد زیرا خداوند وعده خود را خلاف نخواهد کرد. (بحارالانوار-جلد 98-ص 300)

  زیارت عاشورا

3) در روایت دیگر می خوانیم : اگر مردم می دانستند زیارت امام حسین(ع) چه ارزشی دارد، از شدت شوق و علاقه می مردند و  حسرت رسیدن به آن پاداش ها، جسم و روح آنها را پاره پاره می کرد." (بحارالانوار-جلد 101 –ص 18)

 
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 فروردین 20 توسط محمد



در کتاب تحفة المجالس نوشته شده که شیخ جمال الدین موصلى مى گوید: پدرم دشمن خاندان رسول خدا (ص) و حاکم بصره و بسیار صاحب بغض و عناد بود و زن ناصبیه که من از او متولد شدم ، در حباله خود داشت و هیچ پسرى نداشت . پس پدرم به مقتضاى عقیده فاسد خود نذر کرد که اگر خداوند عالم پسرى به او کرامت فرماید، به شکرانه آن موهبت ، آن پسر را بدان وا دارد که مادام العمر زائران سیّدالشهداء (ع) را که عبورشان به موصل افتد، بکشد و تلف سازد.

امام حسین (ع)

چونکه مشیّت الهى به هدایت یافتن او تعلق گرفته بود، بعد از اندک مدتى جمال الدّین متولد شد، چون به حدّ رجال و مرتبه کمال رسید، پدرش ‍ وفات کرده بود . پس مادرش از کیفیت نذر پدر او را با خبر کرد، آن پسر به موجب نذر پدر از عقب جماعتى که زوار کربلا بودند ، رفت . چون به مسیرى که در نزدیکى کربلا است رسید ، غبار آن سرزمین به مشام او در آمد، دید که زوار عبور کرده و رفته اند، در آنجاتوقف نمود تا وقتى که زوار مراجعت نمایند، ایشان را بکشد . از برکت آن سرزمین و یُمن وصول غباران تربت طاهره به مشامش ، خواب بر او غالب شد.

در خواب دید که قیامت برپا شده و خلق را دید که وانفسا مى گویند و او را نیز گرفته به دوزخ میبرند، چون او را به جهنم انداختند، آتش در سوختنش توقف کرد، مالک دوزخ به آتش خطاب کرد که چرا   او توقف میکنى ؟ آتش گفت : چگونه بسوزانم و حال آن که غبار زوار و تربت حسینى بر او نشسته و در بدن او جاى گرفته است ، تا او را نشویند تصرف سوختن من او را غیر ممکن است ! چون خواستند که او را بشویند جمال الدّین از خوف عتاب مالک دوزخ بیدار شد و توفیق یارى کرده و او از عقیده فاسده خود و عداوت اهل بیت برگشت و رفت مجاور آستانه سیّدالشهداء (ع) گردید و چون طبع موزون داشت لهذا به مداحى و مرثیه خوانى جناب سید الشهدا (ع) و سایر ائمه (ع) تا حیات داشت ، مشغول گشته و به شیخ جمال الدین اشتهار یافت .






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 فروردین 20 توسط محمد
طبقه بندی: امام حسین (ع)



رود فرات


در کتاب مفتاح الجنة و در کتاب فاضلى نقل کرده اند که یک وقت زوّار به کربلا مى رفتند . در منزل مسیّب یک نفر از معاندین یک نفر از زوّار را گرفت و پرسید : به کجا مى روى ؟ گفت : به زیارت امام على (ع) مى روم که سه حاجت دارم ، از حضرت بخواهم . آن شخص دشمن این را که مى شنود ، با تازیانه آهنینى که در دست داشته آن زائر را آنقدر مى زند که مشرف به هلاکت مى شود، بعد مى گوید: این حاجت را نیز بخواه که انتقام تو را از من بستاند.

پس آن زائر با هزار زحمت خود را به روضه حضرت امیرالمؤمنین على (ع) رسانیده بعد از زیارت ، گریه و زارى بسیار کرده و به ضریح چسبیده عرض می کند : اى حلّال مشکلات از همه مطلبهاى خود گذشتم ، مگر این مطلب که باید انتقام مرا از آن ظالم بگیرى . با آن حال آنقدر گریست که به خواب رفت در عالم خواب دید که امیرالمؤمنین مى فرماید : از تقصیر آن شخص در گذر و عفو کن ، عرض کرد که عفو نمى کنم مرا بسیار اذیّت کرده است ، باز شروع به گریه و زارى کرد و عرض کرد: یا على به زودى انتقام مرا از آن ظالم بگیر . پس بیدار شده ضریح را گرفته ، دادخواهى و سوگوارى کرده و مى گرید و مى نالید تا اینکه دوباره به خواب رفت . در خواب حضرت را نیز دید که به او فرمود: آن شخص را به حسین (ع) ببخش . بیدار شد و گفت: آخر آن ظالم را با امام حسین (ع) چه مناسبت ، من نمى گذرم ، باز الحاح کرده و بى هوش ‍ افتاد.
در عالم بى هوشى حضرت امیرالمؤمنین على (ع) به او فرمود: آن شخص یک روز به جهت اذیّت زوّار در بیابان مى گشت تا به کنار فرات رسید . نظر به زمین کربلا نمود و حال امام حسین (ع) را به خاطر آورد که آب فرات با این بسیارى در نزدیکى چنین آبى آن حضرت را تشنه کشتند و قطره اى از این آب به او ندادند، پس متأثر شده ، با شدت گریه کرد و به این جهت خداوند عالم از گناهان او در گذشت و آن شخص خودش این مطلب را مى داند .

پس زائر زیارتها را تمام کرد. وقتیکه به مسیّب رسید آن شخص آن زائر را دید و گفت : چرا از امام على (ع) نخواستى که انتقام تو را از من بگیرد ، گفت : عرض کردم ، اول خودش فرمود عفو کن ، نگذشتم ؛ بعد از آن فرمود به حسین (ع) ببخش که احوالات او چنین است . همین که آن شخص احوالات خود را از او شنید خود را به پاى زائر انداخت و بوسید و التماس کرد که مرا عفو کن که از آن توبه کرده ام و کار من آن قرار است که حضرت على (ع) به تو فرموده پس همان شخص ، شیعه خالص ‍ شد و در نجف اشرف مجاور آن حضرت گردید تا وفات کرد.






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 فروردین 20 توسط محمد
طبقه بندی: امام علی (ع)



(آیه 23)- بعد از اصل توحید به یکى از اساسى‏ترین تعلیمات انسانى انبیاء ضمن تأکید مجدد بر توحید اشاره کرده، مى‏گوید: «و پروردگارت فرمان داده جز او را نپرستید و نسبت به پدر و مادر نیکى کنید»! (وَ قَضى‏ رَبُّکَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِیَّاهُ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً).

قرار دادن توحید یعنى اساسى‏ترین اصل اسلامى در کنار نیکى به پدر و مادر تأکید دیگرى است بر اهمیت این دستور اسلامى.

سپس به بیان یکى از مصداقهاى روشن نیکى به پدر و مادر پرداخته، مى‏گوید:

 «هرگاه یکى از آن دو، یا هر دو آنها، نزد تو به سن پیرى و شکستگى برسند (آن چنان که نیازمند به مراقبت دائمى تو باشند از هرگونه محبت در مورد آنها دریغ مدار، و کمترین اهانتى به آنان مکن، حتى) سبکترین تعبیر نامؤدبانه یعنى: اف به آنها مگو» (إِمَّا یَبْلُغَنَّ عِنْدَکَ الْکِبَرَ أَحَدُهُما أَوْ کِلاهُما فَلا تَقُلْ لَهُما أُفٍّ).

 سوره اسراء

 «و بر سر آنها فریاد مزن» (وَ لا تَنْهَرْهُما).

بلکه «با گفتار سنجیده و لطیف و بزرگوارانه با آنها سخن بگو» (وَ قُلْ لَهُما قَوْلًا کَرِیماً).

(آیه 24)- و نهایت فروتنى را در برابر آنها بنما «و بالهاى تواضع خود را در برابرشان از محبت و لطف فرود آر» (وَ اخْفِضْ لَهُما جَناحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ).



ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 فروردین 20 توسط محمد


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید