اسفند 90 - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


مردانی، مرد با لباس‌‌های خاکی دور سفره عید نشسته‌اند، دست‌هایشان را رو به آسمان گرفته‌اند، به پیام نوروزی مولایشان گوش می‌دهند، می‌روند تا دوباره بایستند و معلوم نیست نوروز دیگر بر سفره آسمانی می‌نشینند یا زمینی.

خبرگزاری فارس: عید نوروز در جبهه

به گزارش  طلوع یزد به نقل از خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، یازده روز از پایان عملیات خیبر می‌گذشت؛ رزمنده‌ها یک ماه می‌شد که در جزیره مجنون و سرزمین‌های باتلاقی شب و ‌روز نداشتند و فرماندهانی همچون محمدابراهیم همت، مرتضی یاغچیان، حمید باکری، اکبر زجاجی و هزاران رزمنده شجاع و حماسه‌آفرین بسیجی، بهایی بود که برای حفظ جزایر داده بودند.

عید نوروز از راه می‌رسید و رزمنده‌ها از نوجوان 13 ـ 14 ساله تا پیرمردان 60 ـ 70 ساله هنوز در منطقه بودند.

«یوسف گرامی» از عکاسان دفاع مقدس، تصویری ماندگار از سفره عید نوروز در جبهه در تاریخ ماندگار دفع مقدس ثبت کرده است که جمعی از بسیجیان پایگاه ابوذر تهران دور سفره‌ای در منطقه جفیر نشسته‌‌اند.

عکس حضرت امام خمینی(ره)، مردانی با لباس‌‌های خاکی، پرچم سرخ و سفید و سبز ایران، چفیه، فانوس، برگ سبز، یک سینی پرتقال، آجیل‌هایی که داخل ماهی‌تابه‌های آلومینیمی کوچکی ریخته شده و اسلحه‌هایی که نماد مقاومت در برابر هر هجمه‌ای است، تمام وسایل دو سفره نایلونی متفاوت است و دور این سفره رزمنده‌ها در حالی که دست‌هایشان را رو به آسمان گرفته‌اند، پیام مولایشان امام خمینی(ره) را از رادیو گوش می‌دهند.

حضرت امام(ره) در پیام نوروزی اول فروردین 1363 می‌فرمایند «از خدای تبارک و تعالی خواستارم که به برکت حضرت ولی امر (سلام‌الله‌علیه) که این کشور، کشور اوست، این سال جدید را بر همه مسلمین جهان خصوصاً بر ملت عزیز ما مبارک کند. مبارک باد این پیروزی بزرگ اسلام بر کفر، مبارک باد این جهاد بزرگ مجاهدین ما در راه اسلام. ان‌شاءالله این روز عید مبارک باشد برای همه. شهدا مهمان خدا هستند، اگر اینها را ما واقعاً در قلب‌‌مان ادراک بکنیم، عید می‌شود برای کسانی که شهید دارند، عید می‌شود برای کسانی که مجروح شدند، عید می‌شود برای کسانی در راه خدا عزیزان خودشان را از دست دادند، برای اینکه این عزیزان، عزیزان خدا هستند، اینها همه از او هستند. و امیدواریم که این سال باز مبارک باشد بر همه قشرهای ملت و همه کسانی که در زیر سایه جمهوری اسلامی هستند و بر همه ملت‌های ضعیف».

و آنها می‌روند تا حماسه‌های دیگری را خلق کنند، شاید فقط تعداد انگشت‌شماری از این مردان عید نوروز سال 1364 را دور چنین سفره‌ای نشستند و همه آنها می‌دانند که معلوم نیست نوروز دیگر بر سر سفره آسمانی می‌نشینند یا زمینی.
منبع:طلوع یزد






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90 اسفند 29 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی



سفید چاه عنوان نخستین قبرستان مسلمانان در ایران اسلامی است که در شرقی‌ترین نقطه استان مازندران  در منطقه هزار جریب بهشهر  واقع شده است.

این قبرستان با سنگ‌های عمودی خاکستری و حکاکی های عجیب، عنوان اولین قبرستان مسلمانان ایران را با خود یدک می‌کشد.

این قبرستان با قدمتی بیش از هزار و 200 سال، با نقش‌های عجیب‌تر روی سنگ‌هایش در روستایی به نام‌«سفیدچاه» در جاده ارتباطی شهر گلوگاه به  منطقه کوهستانی هزار جریب و همچنین در امتداد جاده نوکنده به روستای وزوار در شرقی‌ترین نقطه استان مازندران قرار دارد.
 

نکته جالب توجه در طراحی این نقوش آن است که نقش‌های قبور ارتباط مستقیمی با شغل اموات دارد.روستاییان و اهالی حدود 44 روستا که مرکزش"سفیدچاه" است معتقدند خاک سفیدچاه مانند خاک وادی السلام است و جسد را تا سال‌ها سالم نگه می‌دارد.

رهبرم سید علی
اولین قبرستان مسلمانان ایران
رهبرم سید علی
اولین قبرستان مسلمان ایرانیان
رهبرم سید علی
رهبرم سید علی






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90 اسفند 29 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی دینی



حوزه اقتصادی

1. این سال را "سال جهاد اقتصادی" نامگذاری می کنم و از همه مسئولان انتظار دارم در عرصه‌ی اقتصادی با حرکتِ جهاد گونه کار کنند.

 پیام نوروزى به مناسبت آغاز سال 1390 / "سال جهاد اقتصادی"

2. آنچه که من از مسئولین و از مردم عزیزمان توقع دارم، این است که جای تابلونویسی  شعار جهاد اقتصادی را بشنوند، باور کنند و دنبال کنند.

بیانات در حرم مطهر رضوی در آغاز سال 90

3. جهاد اقتصادى. یک حرکت عظیمى جلوى همت مسئولین کشور هست. هم مردم، هم مسئولین باید دست به دست هم بدهند، امسال این حرکت جهاد اقتصادى را شروع کنند.

4. شعارهاى سال به معناى شروع این جریان است، نه اینکه مخصوص امسال است

بیانات در دیدار هزاران نفر از مردم استان فارس


5. بعضی روى قوه‌ى قضائیه فشار مى‌آورند که  اسامی مفسدین اقتصادی را افشاء کنید. هیچ لزومى ندارد افشاء کردن. در موارد شارع مقدس مشخصاً  خواسته است که مردم مجازات را ببینند، یا مجازات شونده را بشناسند؛ اینها موارد خاصى است، مال همه جا نیست.

بیانات در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه

6. ما واقعاً حق نداریم افراد را به صرف گمان، متهم کنیم، مشهور کنیم؛ واقعاً جایز نیست؛ نه در سایت، نه در روزنامه، نه در تریبونهاى گوناگون. حیثیت افراد را باید حفظ کرد.

7. اگر جرمی جائى ثابت نشده باشد. ما هیچ حجتى نداریم که این را بگوئیم. حتّى جرمى که ثابت شد، اصل نباید بر افشاى آن جرم باشد. مگر آنجائى که خود نفس افشاء کردن، یک مصلحت بزرگى داشته باشد

بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان

8. ما در عرصه های گوناگون اقتصادی ، کشاورزی صنعتی و .... پیشرفتهاى خوبى داشتیم. خوب است که مردم اینها را از زبان مسئولان بخشهاى گوناگون غیردولتى بشنوند؛ این، مردم را امیدوار می کند.

9. سیاست استکبارى، زمین زدن ملت ایران و نظام جمهورى اسلامى از راه اقتصاد است. تحریمها گرچه بهانه‌اش مسئله‌ى انرژى هسته‌اى است، اما دروغ می گویند هدف تحریمها، فلج کردن اقتصادى است.
منبع:خبرنامه دانشجویان ایران






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90 اسفند 29 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی



گـــر چــه پیـمان را شکستم بر سـر پیمانه ام          بـا همـــه بد عــهدی ام آن عـاشق دیوانـه ام 

گـــر بــه ظاهــر دورم از درگــاه تو ای نازنیـــن          بـاز هــــم مشــتاق روی دلـــکش جـانـانــه ام 

از در مـــیخانه ات ای شـــاهد خـــوبان مـــران          با هـــمه عصیان همان دردی کـش میخانه ام 

پـــــرده بردار از رخ زیـــــبا که مشتاق تـــــوام           آن رخ زیـــــبـا ندیــــــده، والــــه و دیــــوانه ام 

پادشـــــاه جــــودی و ما بـــنده درگـــاه تـــــو           منتـــــظر بـر درگهت ،زان بخشش شاهانه ام 

در مـــــیان بحــر هجران غوطه ور گشتم ولی           باز هـــم در جستجوی گــوهـــــر دردانـــــه ام 

همچون من هرگز نباشـد بردرت پیمان شکن            لیــک با الــــطاف غــیر از تو، شـها   !بیگانه ام 

چون که لطف توست تنها ضامن رســوایی ام           ور نـــه آن گــردم که افشـــان در دل ویرانه ام 

انتـــظارت بیش از حــد شد، تحمل تا به کی؟           آفتـــابـا! بـــــهر دیـــــدار رخـــــت پروانـــــه ام 

 

والــــــه و شــــیدا و مـستم لیک، محتاج توام
یک نظر بر من نما ای عارف فرزانه ام!


(((اللهم عجل لولیک الفرج)))
گل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شما

امام زمان عج






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90 اسفند 28 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی دینی




شهید «‌محمد ابراهیم همت» در دوازدهم فروردین 1334 در «شهرضا»، یکی از شهرهای استان «‌اصفهان» در خانواده‌ای مستضعف و متدین به دنیا آمد. در سال 1352 وارد دانشسرای اصفهان شد و پس از دریافت مدرک تحصیلی فوق دیپلم، به سربازی رفت. در حین سربازی و پس از آن، روی به مبارزه با رژیم طاغوت آورد و با گروه‌های مبارز مسلمان مرتبط شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همت فعالیت‌های خود را گسترش داد؛ «کمیته انقلاب اسلامی» را در «شهرضا» راه‌اندازی کرد و با کمک دوستانش، هسته اولیه «سپاه» شهر را شکل داد. در اواخر سال 1358، بر حسب ضرورت، به «خرمشهر» و سپس به «بندر چابهار» و «کنارک» و استان «سیستان و بلوچستان» رفت و به فعالیت‌های گسترده فرهنگی پرداخت.

در خرداد سال 1359 به منطقه «کردستان» فرستاده شد و بنا بر آماری که از یادداشت‌های آن شهید به دست آمده است، سپاه پاسداران پاوه از مهر 1359 تا دی ماه 1360 (با فرماندهی مدبرانه او)، 25 عملیات موفق در خصوص پاک‌سازی روستاها از وجود اشرار، آزادسازی ارتفاعات و درگیری با نیروهای ضد انقلاب داشته است.


پس از آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم متجاوز عراق، شهید «همت» به صحنه کارزار وارد شد و در سالیان حضور در جبهه‌های نبرد، خدمات شایان توجهی از خود بر جای گذاشت و افتخارها آفرید.

ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ شنبه 90 اسفند 27 توسط محمد



تحلیلگران صهیونیستی بر این باورند که بنیامین نتانیاهو در حال آماده کردن مردم این رژیم برای انجام ماجراجویی علیه ایران است.

به گزارش «تابناک»، نشریه انگلیسی «ایندپندنت» گزارش داده است که بنیامین نتانیاهو پس از اینکه در سفر هفته پیش خود به آمریکا، نتوانست نظر رئیس جمهور این کشور را برای حمایت از حمله این رژیم به ایران به دست آورد و دست خالی به خانه برگشت، اکنون به دنبال آن است که افکار عمومی مردم را برای حمله یکجانبه به ایران آماده کند.

بنا بر این گزارش، وی در نشستی که با اعضای پارلمان داشته گفته است که او سرنوشت مردم خود را در اختیار حتی بهترین دوستان خود یعنی آمریکا نمی‌گذارد و خود به تنهایی در صورت لزوم، چنین حمله‌ای را انجام خواهد داد.

افزون بر این، روزنامه «معاریو» هم گزارش داده که نشست کابینه اسرائیل برای حمله به ایران بدون حمایت آمریکا برگزار و در آن درباره این موضوع رأی‌گیری شده است که هشت نفر از اعضای کابینه، موافق چنین حمله‌ای بوده‌اند و شش نفر دیگر مخالف بوده‌اند.


(نظر بنده:اینها ظاهرا ما رو با عراق و افغانستان اشتباهی گرفته اند و خبر ندارند ما سربازان امام خامنه ای آمادگی هر گونه دفاع از حقوق و ملت و خاک میهن خود رو داریم.حمله به خاکی که مردمش شهادت رو افتخار میدونن و گوش به فرمان رهبری هستن./مرگ بر اسراییل)






نوشته شده در تاریخ شنبه 90 اسفند 27 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی



مُعلّى پسر خُنَیس گوید: در روز نوروز، بر امام صادق(ع) وارد شدم. فرمود: «آیا این روز را مى شناسى؟». گفتم: قربانت گردم! این روز را فارسیانْ گرامى مى دارند و به یکدیگر هدیه مى دهند. فرمود: «سوگند به خانه کعبه که این، رمزى دیرینه دارد و برایت روشن مى سازم تا آگاه گردى». گفتم: سرورم !آموختن این امر از شما برایم بهتر از آن است که مردگان زنده شوند و دشمنانم بمیرند. آن گاه فرمود: «اى معلّى! روز نوروز، همان روز است که خداوند از بندگان پیمان گرفت او را بپرستند و به او شرک نورزند، به پیامبران و حجت هایش بگروند و به امامان ایمان آورند. این همان روز است که خورشید طلوع کرد، بادها وزیدن گرفت و گل هاى زمین روییدند. این همان روزى است که کشتى نوح(ع) بر ساحل جودى آرامش یافت و همان روزى است که خداوند، گروهى چند هزار نفره را که از ترس مرگ از خانه ها بیرون رفته بودند زنده ساخت، پس از آن که آنان را میرانده بود. این، روز فرود جبرئیل بر پیامبر اسلام است و روزى است که پیامبر(ص) امام على(ع) بر دوش گرفت تا بت هاى قریش را در مسجد الحرام شکست و در همین روز، ابراهیم، بت ها را شکست. این همان روزى است که پیامبر به یارانش دستور داد با على(ع) بیعت کنند و در همین روز، على را براى بیعت گرفتن از جنیان فرستاد. در همین روز، دومین بیعت با امیرالمؤمنین انجام شد. در همین روز بر نهروانیان پیروز شد و ذوالثدیه (صاحب پستان) را به قتل رساند. در این روز، قائم ما و صاحبان حکومتْ قیام کنند و در همین روز، قائم ما بر دجّال پیروز گردد و او را در زباله دان کوفه به دار آویزد. در هر روز نوروزى، ما آرزوى فرج داریم؛ چرا که آن از روزهاى ما و شیعیان ماست. فارسیان، آن را گرامى داشتند و شما آن را ضایع کردید.» و فرمود: یکى از پیامبران بنى اسرائیل از خداوند پرسید چگونه مردمانى را که خارج شدند، زنده مى کند. خداوند بدو وحى کرد که در نوروز، آب بر قبر آنان بپاشد و آن، اولین روز سال فارسیان است و آنها زنده شدند، در حالى که سى هزار نفر بودند. از همین جا پاشیدن آب در نوروز، سنّت شده است.

 

گفتم: آیا نام هاى روزهاى فارسى را به من تعلیم نمى‏دهى؟ فرمود: اى معلّى! اینها روزهایى کهن از ماه هایى کهن است. هر ماه، سى روز است، بدون کم و کاست.

منبع:سایت موسسه فرهنگی قرآن و عترت فاطمه الزهرا س






نوشته شده در تاریخ جمعه 90 اسفند 26 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی



بسیج

- هر کس که در دل برای سرنوشت خود، سرنوشت این ملت و آینده ایران اسلامی ارزش قائل است آن کسی که برای استقلال و هویت ملت خود ارزشی قائل است، آن کسی که از تسلط قدرتهای بیگانه بیزار است، آن کسی که برایش آینده این کشور و این ملت و آینده دنیای اسلام یک هدف بزرگ محسوب می شود، آن کسی که از رنج های ملت فلسطین دلش خون است ... آن کسی که مایل است بیش از یک میلیارد مسلمان دنیا قدرت عجیبی را تشکیل بدهند که بشریت را به سمت کمال هدایت کنند و خودشان در قله کمال قرار بگیرند، آن کسی که این احساسات و این درکها را دارد و حاضر است در این راه قدمی بردارد او بسیجی است.

از بیانات امام خامنه ای (حفظ الله تعالی) در اجتماع خانواده های مکرم شهدای اراک24/8/79


- وجود بسیج باید ما را وادار کند به شکر الهی، نشاط جوانان بسیجی باید ما را وادار کند به شکر الهی...

از بیانات امام خامنه ای (حفظ الله تعالی) در اجتماع بسیجیان 29/7/79


- بسیج یعنی حضور بهترین و بانشاط ترین و باایمان ترین نیروهای عظیم ملت در میدان هایی که برای منافع ملی، برای اهداف بالا، کشورشان به آنها نیاز دارد، همیشه بهترین و خالص ترین و شرافتمندترین و پرافتخارترین انسانها این خصوصیات را دارند. بسیج در یک کشور، معنایش آن زمره‌ای است که حاضرند این پرچم افتخار را بر دوش بکشند و برایش سرمایه گذاری کنند.

از بیانات امام خامنه ای (حفظ الله تعالی) در جمع بسیجیان29/7/79


- چرا در تبلیغات جهانی و رادیوها به بسیج اهانت می شود؟ بسیج را که در خور تشویق و تعظیم و تحسین است مورد اهانت و بی مهری قرار می‌دهند؟ چون نقش بسیج را در حفظ استقلال ملی، در حفظ غرور ملی در حفظ افتخارات ملی، در تأمین منافع ملی، و بالاخره از همه در اعلاء پرچم اسلام و نظام جمهوری اسلامی می‌دانند به جد با بسیج دشمنند، امّا دشمنی آنها فایده‌ای ندارد.

از بیانات امام خامنه ای (حفظ الله تعالی) در اجتماع بزرگ بسیجیان 29/7/79


- انکار بسیج و بی احترامی به آن، یا نابخردانه است، یا خائنانه است. تا وقتی برای این کشور امنیت لازم است تا وقتی که این کشور و این ملت به امنیت احتیاج دارد. یعنی همیشه، چون همیشه احتیاج به امنیت هست، به نیروی بسیج به انگیزه بسیجی، به سازماندهی بسیجی و به عشق و ایمان بسیجی احتیاج است.

از بیانات امام خامنه ای (حفظ الله تعالی) در دیدار با گروه کثیری از سپاهیان و بسیجیان در مشهد10/6/78


 

- بسیجی یعنی دل باایمان، مغز متفکّر – دارای آمادگی برای همه میدانهایی که وظیفه این انسان را به آن میدانها فرا می خواند، این معنای بسیجی است.

از بیانات امام خامنه ای (حفظ الله تعالی) در جشن بزرگ منتظران ظهور3/9/78







نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 اسفند 16 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی



رسول خدا صلی الله علیه و آله:

اَلرّوحُ وَ الرّاحَةُ وَ الفَلَجُ وَ الفَلاحُ وَ النَّجاحُ وَ البَرَکَةُ وَ العَفوُ وَ العافیَةُ وَ المُعافاةُ وَ البُشرى وَ النَّصرَةُ وَ الرِّضا وَ القُربُ وَ القَرابَةُ وَ النَّصر وَ الظَّـفَرُ وَ التَّمکینُ وَ السُّروُر وَ المَحَبَّةُ مِنَ اللّه‏ِ تَبارَکَ وَ تَعالى عَلى مَن اَحَبَّ عَلىَّ بنَ اَبى طالِبٍ علیه‏السلام وَ والاهُ وَ ائتَمَّ بِهِ وَ اَقَرَّ بِفَضلِهِ وَ تَوَلَّى الأَوصیاءَ مِن بَعدِهِ وَ حَقٌ عَلَىَّ اَن اُدخِلَهُم فى شَفاعَتى وَ حَقٌ عَلى رَبّى اَن یَستَجیبَ لى فیهِم وَ هُم اَتباعى وَ مَن تَبِعَنى فَاِنَّهُ مِنّى؛
آسایش و راحتى، کامیابى و رستگارى و پیروزى، برکت و گذشت و تندرستى و عافیت، بشارت و خرّمى و رضایتمندى، قرب و خویشاوندى، یارى و پیروزى و توانمندى، شادى و محبّت، از سوى خداى متعال، بر کسى باد که على بن ابى طالب را دوست بدارد، ولایت او را بپذیرد، به او اقتدا کند، به برترى او
اقرار نماید، و امامانِ پس از او را به ولایت بپذیرد. بر من است که آنان را در شفاعتم وارد کنم. بر پروردگار من است که خواسته مرا درباره آنان اجابت کند. آنان پیروان من هستند و هر که از من پیروى کند، از من است.

بحارالأنوار، ج 27، ص 92






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 اسفند 16 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی



آیا حجاب فقط برای زن است؟
این سؤالی است که شاید به ذهن بسیاری بخصوص زنان خطور میکند. با مطالعه متون اسلامی و روایات و احادیث بزرگان دین متوجه خواهیم شد که مردان نیز باید حجاب را هم در مورد پوشش ظاهری و بخصوص در مورد حفظ نگاه خود رعایت نمایند. قطعاً مردها نیز مجاز نیستند با هر پوششی در جامعه حضور پیدا نمایند، هر چند نوع پوشش زنان با مردان متفاوت است لیکن مردان نیز باید حد و مرز پوشش مناسب برای یک مرد مسلمان را رعایت نمایند.
بعنوان نمونه احادیثی را از معصومین (ع) در زیر یادآور میشویم :
 
1ـ یکی از اصحاب پیامبر می‌گوید روزی نشسته بودم و لباسم کنار رفت و ران پایم پیدا

شد. پیامبر که در حال عبور بودند، به من فرمودند: ران خود را بپوشان که جزء عورت است
.

2ـ  حضرت موسی(علیه‌السلام) آن‌قدر بر پوشیدگی خود محافظت می‌کرد که مردم می‌پنداشتند وی بیماری جسمانی دارد. رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) درباره‌ی او می‌فرمود: همانا موسی مردی باحیا و پوشیده بود که به دلیل حیایش، هیچ نقطه از بدن وی دیده نشد و لذا هنگامی که می‌خواست وارد آب شود تا بدنش وارد آب نمی‌شد، لباس خود را بیرون نمی‌آورد؛ در حالی که بنی‌اسرائیل حیا نمی‌کردند و در برابر هم برای شستشو برهنه می‌شدند و به یکدیگر نگاه می‌کردند.






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90 اسفند 15 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید