عظمت زیارت عاشورا از نظر آیت اللّه شیخ عبدالنبى اراکى - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


مرحوم آیت اللّه شیخ عبدالنبى اراکى مى گوید: یکى از جنبه هاى حدیث شریف ((ما أ وذى نبى مثل ما أ و ذیت هیچ پیامبرى آنچنان که من اذیت شدم اذیت نشده )) آزار رسول اکرم صلى الله علیه و آله به وسیله حوادثى بعد از اوست یعنى آزار اهل بیت و شیعان آنان است . پیامبر از حوادث بعد از خود آگاه بود. پیامبر بسیار اندوهگین و غمگین بود براى همین خداوند متعال زیارت عاشورا را قرار داد، و فواید آن را در دنیا و آخرت شناساند. سپس خواندن آن را تضمین نمود و بعد جبرئیل را فرستاد تا آن را براى سعادت رسول خدا و اهل بیتش و سعادت شیعیانش به آنها برساند:
اول : از فواید اخروى بهره گیرند.
دوم : براى فواید دنیوى به آن متوسل شوند.
براى همین امام جعفر بن محمد، به واسطه محمد بن على ، به واسطه على بن الحسین ، به واسطه حسین بن على ، به واسطه حسن بن على ، به واسطه على بن ابى طالب علیه السلام ، به واسطه پیامبر صلى الله علیه و آله ، به واسطه جبرئیل ، به واسطه قلم ، به واسطه لوح ، بواسطه خداوند متعال تضمین نموده که هر کس نزد پروردگار حاجتى داشته باشد و این زیارت را بخواند، خداوند متعال با قدرت مطلق و به فضل خویش بر محمد و خاندان محمد صلى الله علیه و آله و شیعیانش و دوستدارانش حاجتهاى آنها را بر آورده مى کند.
این بنده ضعیف براى بر آورده شدن حاجت مشکلم شروع به خواندن زیارت عاشورا کردم ، و خداوند متعال به حُرمت آن بزرگان دعاى مرا پذیرفت ، و من تا کنون نمى دانم حاجتم چگونه بر آورده شد، لذا تصمیم گرفتم به طور خلاصه و فهرست وار نحوه توسل را بنویسم تا اینکه هر کس حاجتى داشت به وسیله آن و به طور حتمى و بدون تردید حاجتش بر آورده شود انشاء اللّه
مجله ((حوزه )) در شهر قم شماره 58 صفحه 53






نوشته شده در تاریخ جمعه 93 بهمن 3 توسط محمد


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید