رهبر معظم انقلاب : مردم تشخیص علما را، \تشخیص قابل احتجاجِ عندال - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


رهبر معظم انقلاب اریبهشت سال 1376 و در دیدار روحانیان، با تاکید بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری هفتم، علما و روحانیون را از بی تفاوتی نسبت به "انتخاب مردم" بر حذر داشتند و خطاب به آنان تصریح کردند: مردم به شما اعتماد دارند. مردم به علما اعتماد دارند و حرف و تشخیص آنان را، تشخیص قابل احتجاجِ عنداللَّه مى‌دانند.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی

 

به گزارش مهر قاینات به نقل از جهان، رهبر معظم انقلاب اریبهشت سال 1376 و در دیدار روحانیان، با تاکید بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری هفتم، علما و روحانیون را از بی تفاوتی نسبت به "انتخاب مردم" بر حذر داشتند و خطاب به آنان تصریح کردند: مردم به شما اعتماد دارند. مردم به علما اعتماد دارند و حرف و تشخیص آنان را، تشخیص قابل احتجاجِ عنداللَّه مى‌دانند. این، خیلى مهمّ است. لذا باید مردم را در انتخابِ درست کمک کنید. مبادا کسى از روحانیون احساس کند که در این مسائل، وظیفه و تکلیفى ندارد و بگوید مردم خودشان بروند هر کارى که مى‌خواهند، بکنند! البته راجع به همه روحانیون نمى‌خواهیم بگوییم. کسان خاصّى هستند که به طور استثنایى از این موضوع خارجند؛ اما شما علما مى‌توانید به مردم کمک کنید. مردم هم در این قضایا، بیش از همه به علما اعتماد مى‌کنند؛ حتّى کسانى که ممکن است سرو کارى هم با علما نداشته باشند. بالاخره انسان براى امور زندگى خودش، به شخصِ امین اتّکا مى‌کند. اگر کسى خودش هم حتّى خیلى امانت نداشته باشد، اما براى حفظ پول و مال خود، به شخص امین مراجعه مى‌کند. مردم، علما را امین خودشان مى‌دانند. اگر در این زمینه، علما به مردم کمک کنند، این مرجع قابل قبولى براى آنان است.

در راستای همین سنخ توصیه های رهبر انقلاب بود که در فاصله یک هفته به انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در بیانیه ای با امضای مشترک آیات عظام مهدوی کنی و یزدی صراحتا تاکید کردند: «فقط به فهرست جبهه متحد اصولگرایان رای می دهیم.»

بعد از انتشار بیانیه جامعتین اما، برخی از رقبای فهرست اصلی اصولگرایان با احساس نگرانی از تاثیر عمیق حمایت مذکور در امت حزب ا...، سعی کردند حتی به تخطئه این بیانیه بپردازند. گویا فراموش شده است که کلام گهربار امام راحل و رهبر انقلاب جایگاه جامعه مدرسین و روحانیت چگونه را توصیف کرده و همین خود گویای جایگاه والای این دو تشکل عالی روحانی در کشور است.

جایگاه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت ا... یزدی در کلام امام و رهبری

حضرت امام خمینی (ره) درباره خطر خدشه وارد کردن به جایگاه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و روحانیت مبارز اینگونه هشدار داده است: «آیا مدرسین محترم که ستون محکم انقلاب در حوزه‏ های علمیه بوده‏ اند – نعوذبا... - به اسلام و انقلاب و مردم پشت کرده‏ اند؟... اگر خدای ناکرده اینها شکسته شوند چه نیرویی جای آنان را خواهد گرفت؟... جناحی که پیروز شود یقیناً روحانیت نیست.»

رهبر حکیم انقلاب نیز درباره جامعه مدرسین تعابیری از قبیل «مغز متفکر و چشم بینا و وجدان سالم و حساس» و «سرشار از علم و فقاهت و تقوا و آگاهیهاى گوناگون» دانسته و بیان کرده اند که شخصا از کمک فکرى جامعه مدرسین استفاده خواهند کرد و باید همه‌ استفاده کنند.

آیت ا... یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز روایتی از دیدار خود با مقام معظم رهبری را اینگونه نقل کرده است: «ایشان چند جمله داشتند که بی سابقه بود؛ فرمودند اعتباری که جامعه مدرسین دارد یک اعتبار ذاتی است، کسی به آن نداده که بتواند از آن بگیرد... شما اگر دیدید یک آدم نااهل دارد به مجلس می‌رود نمی‌توانید ساکت بنشینید، به هر حال وظیفه شرعی امثال شماهاست... این صحبت ایشان راه را برای ما باز کرد.»

جایگاه جامعه روحانیت مبارز در نظر امام و رهبری

حضرت امام خمینی در وصیت نامه سیاسی- الهی خویش مرقوم فرمودند: «به‌ جامعة محترم ‌روحانیت‌، خصوصاً مراجع‌ معظم وصیت ‌می‌کنم‌ که ‌خود را از مسائل ‌جامعه، خصوصاً مثل ‌انتخاب ‌رئیس ‌جمهور و وکلای ‌مجلس‌، کنار نکشند و بی‌تفاوت‌نباشند» همچنین ایشان درباره شخص آیت ا... مهدوی کنی جمله ای دارند که در خصوص کمتر شخصیتی در انقلاب اسلامی، اینچنین بیانی داشته اند: «ما از سابق ایشان (مهدوی کنی) را ارادت داشتیم و حالا هم ارادت داریم و بعدها هم ارادت خواهیم داشت.»

رهبر حکیم انقلاب اسلامی در سفر اخیر به استان کرمانشاه در اجتماع مردم پاوه درباره روحانیون حاضر در صحنه فرمودند: «روحانى‌اى که کنار بنشیند، به مردم بگوید شما بروید حرکت کنید، اقدام کنید، راه به جائى نخواهد برد. آن روحانى‌اى موفق است که راه بیفتد، بگوید برویم؛ نه اینکه بگوید بروید. روحانى باید وسط میدان، جلوى مردم و اهل اقدام باشد.»






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 اسفند 10 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید