درگذشت آیت الله فلسفی در جوار حرم رضوی - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


داماد آیت‌الله حاج شیخ یحیی فلسفی گفت: عضو جامعه روحانیت شیراز بر اثر عارضه قلبی در یکی از بیمارستان‌های مشهد و در جوار حرم منور علی‌بن موسی‌الرضا (ع) دعوت حق را لبیک گفت.

جعفر علامه مهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله شیخ یحیی فلسفی از اعضای با سابقه جامعه روحانیت شیراز و از موسسان مراکز خیریه و مدارس علوم دینی در عتبات عالیات و استان فارس بوده است.

علامه مهری افزود: وی مدیر حوزه علمیه مهدی موعود و سال‌ها امام جماعت مسجد آقا قاسم شیراز و از شاگردان امام خمینی، حضرات آیات خویی و فاضل لنکرانی بود و دارای تالیفات بسیاری به زبان‌های عربی از جمله مستند رسول اکرم (ص) است.

وی تصریح کرد: آیت‌الله شیخ یحیی فلسفی حدود ربع قرن فعالیت‌های دینی و مذهبی خود را به تحصیل و تدریس در حوزه علمیه نجف اشرف و همچنین تاسیس چند مرکز دینی در بغداد و کربلا سپری کرده است.

علامه مهری اضافه کرد: عضو جامعه روحانیت شیراز ضمن تاسیس صندوق قرض‌الحسنه مهدی موعود و نگارش مقاله‌های بسیار در نشریات تخصصی حوزه علمیه همکاری‌های فرهنگی و مذهبی خود را با سایر حوزه‌های علمیه ایران به ویژه حوزه علمیه قم و مشهد ادامه داده و در زمره علمای نامی و صاحب نام و نشان قرار گرفته است.

آیت‌الله فلسفی در سال 1318 شمسی در خانواده روحانی در داراب دیده به جهان گشود و از وی بیش از 15 عنوان کتب سودمند علمی و حوزوی بر جای مانده که حدیث شناسی، دایرة‌المعارف‌القرانیه، الامام‌الحسین، الحرکة‌الفکریه، حدیث شناسی منابع ثقات‌الاسلامیه، التاسع‌القائم من ولدالحسین، فلسفه روزه و قصه الموجود از جمله آن‌ها است.





نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 فروردین 15 توسط محمد
طبقه بندی: اخبار


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید