آرزوی شهادت در راه خدا - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


آرزوی شهادت در راه خدا

هنگامی که رسول الله صلی الله علیه و سلم می خواست برای مبارزه با مشرکان به بدر برود،پسر بچه ای 16  ساله به نام «عمیر بن ابی وقاص» با ایشان حرکت کرد.

«عمیر» از آن بیم داشتکه حضرت پیامبر صلی الله علیه و سلم او را نپذیرد؛زیرا او کوچک بود،به این خاطر می کوشید تا کسی او را نبیند و خود را پنهان کند.

اما برادر بزرگش «سعد بن ابی وقاص» او را دید و گفت:برادرم چه شده؟چرا خودت را پنهان می کنی ؟

عمیر:می ترسم رسول الله صلی الله علیه و سلم مرا رد کند،زیرا من کوچکم،اما دوست دارم به جنگ بروم،شاید به درجه ی شهادت برسم.

و چنین هم شد،همین که رسول الله صلی الله علیه و سلم او را دید

،فرمود:«او کوچک است،جنگیدن که کار کودکان و بچه ها نیست،بچه ها در جنگ چه کار می توانند بکنند؟جنگیدن برای مردان مشکل است چه رسد به بچه ها.»

اما عمیر دوست نداشت که برگردد و در خانه بنشیند و یا در مدینه با همسن و سالان  و دوستانش بازی کند،او آرزو داشت که در راه خداوند شهید شود.

خشنودی خدا را می خواست،آیا اگر از دستور رسول الله صل الله علیه و سلم سرپیچی می کرد،خداوند از او راضی می شد؟هرگز.

عمیر حیران و اندوهگین بود.هنوز به سن جنگیدن نرسیده بود،اما آرزو داشت که شهید شود و در راه خداوند بمیرد و به بهشت برود.احساس می کرد که به بهشت نزدیک شده است،اما چگونه می تواند به آن برسد او که هنوز به سن جنگیدن برسیده است؟!

این افکار بر عمیر سنگین آمد.قلب عمیر کوچک بود،او بی اختیار به گریه افتاد و هنگامی که عمیر گریه کرد قلب رسول الله صلی الله علیه و سلم برایش سوخت . به او اجازه داد که در جنگ شرکت کند،آری،رسول الله صلی الله علیه و سلم بسیار دل رحم و مهربان بود.

هنگامی که حضرت پیامبر صلی الله علیه و سلم به او اجازه داد،عمیر بسیار خوشحال شد که گویا بلیت بهشت را بدست آورده است.

عمیر با برادرش سعد بن ابی وقاص و دیگر مسلمانان به جنگ رفت.همه ی آنان مردانی بزرگ  و نیرومند بودند،آری سرانجام عمیر بع آرزویش رسید و در آن جنگ شهید شد و از بسیاری از جوانان و پیرمردان پیشی گرفت.خداوند از عمیر راضی باد و او را جشنود بگرداند.

اگر نگاهی به 8 سال جنگ تحمیلی خودمان نیز بیاندازیم میبینیم که نوجوانانی همچون عمیر این ابی وقاص کم نداشتیم,نوجوانانی که به ندای امام خمینی ره پاسخ دادند و جان خود را در راه دین اسلام و کشورمان فدا نمودند.

خداوندا به ما توفیق عنایت فرما تا بتوانیم راه این عزیزان را ادامه دهنده باشیم و از پایمال کنندگان خون این شهیدان نباشیم.خداوندا به ما توفیق شهادت در راهت را نصیب بفرما.آمین یا رب العالمین






نوشته شده در تاریخ جمعه 91 فروردین 18 توسط محمد
طبقه بندی: شهید و شهادت


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید