روابط پنهان اردوغان با آمریکا و صهیونیستها - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


روزنامه‌های ترکیه فاش کردند که روی کارآمدن اردوغان و حزبش در ترکیه با هماهنگی و رضایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و درراستای منافع استعماری جدید انجام گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق ، با ادامه انتشار برخی اسناد و اطلاعات در زمینه نقش رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه به عنوان وکیل سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه گزارش‌های خبری جدید از روزنامه های ترکیه حکایت از وابستگی وی و حزبش به لابی‌های صهیونیستی و سیاست های آمریکا برای ایجادنقشه خاورمیانه جدید در منطقه دارد که امکان تسلط بر آن آسان شود.

روزنامه ترک‌زبان آیدی‌لینک در این زمینه تأکید کرد که اردوغان در جریان سفر به واشنگتن در سال 2004 میلادی جایزه شجاعت را از کمیته روابط آمریکایی و یهودی دریافت کرد. این کمیته ارتباطات خوبی با مرکز جینسا دارد که پل ارتباطی میان وزارت جنگ آمریکا و اسرائیل محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش‌ها حزب عدالت وتوسعه که در سال 2002 میلادی در ترکیه روی کار آمد، با استقبال صهیونیست‌ها و دولت آمریکا مواجه شد، چون آمریکا می‌دانست که اردوغان و حزبش بخشی از پروژه های استعماری جدید این کشور در منطقه است.

جایزه یهودی "شجاعت" که علاوه براردوغان در ترکیه به عبدالله گل و "چویک بیر" نیز اعطا شده است، از جوایزی است که تنها به کسانی تعلق می گیرد که کمک ارزنده‌ای را به اسرائیل کرده باشند ونقش مهمی در حفظ منافع صهیونیست‌ها در جهان داشته باشند.



آیدی لینک تصریح می‌کند که در پی حملات تند اردوغان به اسرائیل در جریان کشته‌شدن 9 شهروند ترک در کشتی مرمره نیز بسیاری از تحلیلگران می‌دانستند که وی نمایشنامه‌ای تبلیغاتی را اجرا می‌کند و در این راستا می‌خواهد اعتماد ملت‌های منطقه را که دشمن اسرائیل و آمریکا هستند و دشمنان آنها را قهرمان می‌دانند، جلب کند.

در همین راستا این رونامه به نوشته "ناسوهی کونکور" در کتابش اشاره می‌کند که تأکید کرده "چویک بیر" در زمان اشتغال اردوغان به عنوان شهردار استانبول دیدارهایی را با وی داشت که آخرین این دیدارها درآمریکا و در کمیته یهودی آمریکا برگزار شده است.

وی مدعی شد؛ این نشان می‌دهد که رسیدن اردوغان و حزبش به قدرت در ترکیه اقدامی در راستای طرح‌های آمریکا و صهیونیست‌ها بوده است.

روزنامه ملیت ترکیه نیز به ارتباطات پنهانی اردوغان با گروه تروریستی "عبدالله اوجالان" پرداخته و نوشت که این گروه حمایت ویژه و مخفیانه‌ای از دولت اردوغان  داشته است؛ بدین ترتیب که این گروه در عملیات تروریستی خود اهداف اردوغان را در نظر می گیرد و اردوغان نیز باعث افزایش قدرت و نفوذ این گروه در دادگاه‌ها و مراکز پلیس و اطلاعات ترکیه می‌شود.

این رونامه‌ها تاکید کردند که اردوغان که با سوءاستفاده از اسلام سیاسی و شعارهای دموکراتیک روی کار آمد، پیشتر رضایت آمریکا وصهیونیست ها را به دست آورده بود و آنها از این برگه در راستای اهداف خود استفاده کردند تا بتواند این روند را به سایر کشورها نیز تسری دهند.






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 اردیبهشت 5 توسط محمد


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید