گزیدهای از بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت انتخابات - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


مجلس؛ تجلی‌گاه عزت ملی

مجلس جایگاه بسیار مهمی است؛ خانه ملت است؛ تجلی‌گاه عزت ملی ماست؛ می‌تواند عزت اسلامی و عزت ملی ما را به دنیا نشان دهد؛ تامین‌کننده منافع عمومی است. با قوانین مجلس است که مسوولان می‌توانند حرکت کنند و پیش بروند، مجلس می‌تواند حافظ امنیت ملی باشد؛ می‌تواند سد مستحکمی در برابر تعرض دشمنان و طمع‌ورزی بیگانگان باشد.

 

بیانات در اجتماع بزرگ مردم قزوین 25/09/1382

 

رهبرم سید علی

انتخابات؛ نقطه وصل مردم و نظام

انتخابات، آن نقطه‌ اساسی وصل افکار و‌آرای مردم به بدنه نظام اجرایی است. اگر انتخابات ـ همچنان که بحمدالله در گذشته همین‌طور بوده است ـ با حضور مردم، ‌با اراده‌ مردم، با آزادی کامل مردم و انتخاب آزادانه‌ آن‌ها انجام بگیرد و حداکثر آگاهی از سوی مردم به کار برود، تا این افراد صالح و شایسته و حقیقتا حایز شأن نمایندگی این ملت عظیم به مجلس فرستاده بشوند، نظام اسلامی می‌تواند مطمئن باشد که در جهت آرزوها و هدف‌های خود در حرکت است، این نقش انتخابات و شأن والای انتخابات است.

 

بیانات در دیدار با وزیر و مسوولان وزارت کشور و استانداران27/09/1370

 

اتکای به ایمان و عواطف مردم؛ سر شکست‌ناپذیری نظام

مساله انتخابات، مساله بسیار مهم و اساسی و تعیین‌کننده‌ای است. اهمیت انتخابات از جهات گوناگونی است. یکی از آن‌ها این است که نظام ما نظامی است متکی به ایمان‌ها و عواطف و علایق مردم، اساسا سر شکست‌ناپذیری این نظام این است که به مردم متکی است. این چیز مهمی است، اتکای به مردم هم آسان به دست نمی‌آید و همه جا حاصل نمی‌شود. اگر یک سر الهی در میان نباشد، توجه نفوس و دل‌های مردم هم ممکن نیست. شما ملاحظه بفرمایید، خدای متعال به پیغمبر با آن عظمت می‌فرماید: « هوالذی ایدک بنصره و بالمومنین»؛ یعنی مومنین را در کنار نصرت الهی می‌آورد. هیچ بُعدی هم ندارد که آدم بگوید که این «بالمومنین»، تفسیر جزیی از مفهوم «بنصره» هم هست که اصلا نصر الهی به وسیله مومنین تحقق می‌پذیرد. البته در مواردی هم نصرت‌های خارج از مقولات عادی در زمان آن بزرگوار بوده است ـ مثل ملائکه‌ی مسومین و غیرذلک ـ لیکن عمده‌اش مومنین‌اند. بعد هم می‌فرماید: «لو انفقت ما فی‌ الارض جمیعا ما الفت بین قلوبهم ولکن الله الف بینهم». یعنی ای نبی گرامی ما! این «بالمومنین»‌ی هم که ما می‌گوییم، خیال نکن که خودت توانستی آن‌ها را جذب کنی؛ نه ـ ‌این کار من و ما و کار عوامل مادی و بشری نیست ـ این سر الهی و سر معنوی است. حال آن نکته‌ی باریکتر زمو این جاست که همین سر الهی و معنوی هم قابل تعریف است. چیزی نیست که بگوییم عقل شما مردم نمی‌رسد و سه، چهار نفری هستند که این چیز‌ها را می‌فهمند؛ نخیر. این امر واضحی است. این سر الهی عبارت است از ایمان. وقتی ایمان‌ها در دل‌های مردم می‌جوشد و به مرحله‌ی عمل سرازیر می‌شود، نتیجه این است که هر پدیده‌ای که متکی به ایمان الهی است، تقویت پیدا می‌کند.

 

بیانات در دیدار اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان 14/11/1374

 

حضور در انتخابات؛ زره پولادین در مقابل مستکبران

حضور در انتخابات یکی از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی است که این ملت می‌تواند آن را مثل یک زره‌ی پولادین در مقابل خود در مقابل حمله‌ی دشمنان و سوء نیت و بد دلی مستکبران و دخالت‌کنندگان نگه دارد. انتخابات بسیار مهم است.

 

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم قم در آستانه سالروز قیام 19 دی 18/10/1382






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 اسفند 9 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید