دل نوشته: شیعه و دوری از گناه(قسمت اول) - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


بسم الله الرحمن الرحیم

دل نوشته: شیعه و دوری از گناه(قسمت اول)

تا بحال شده که بنشینیم و بفکر این موضوع باشیم  چرا ما که عنوان مسلمان شیعه بودن را داریم  به دنبال گناه کشیده میشویم؟چرا با گناه کردن سیلی به صورت امام زمانمون میزنیم؟مگه نه اینکه ما خودمون رو منتظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه می دونیم؟آیا منتظر واقعی به دنبال گناه میره؟شاید اینجا سوالی پیش بیاد که ما که امام معصوم نیستیم و طبیعیه که دچار گناه بشیم!!!یا سوالی پیش بیاد که مثلا چه گناهانی میکنیم؟در جواب نظر شما رو به موارد ذیل جلب میکنم.

الف- کدام شیعه مرد طرز پوشش و ظاهر خودش رو شبیه پوشش و ظاهر  زن میکند مثل ابرو برداشتن و صورت خود را از ته اصلاح کردن! ایا الگوهای ما شیعیان که معصومین هستند هم این کار رو میکردند و یا نهی میکردن از این کار زشت؟ایا این شیعه بودنه؟بعضی از زنان  و دختران را هم داریم که خودشون رو شبیه مردان میکنن آیا به اینها میشه گفت پیرو پیامبر اکرم (ص) یا اصلا میشه گفت مسلمان؟
رسول خدا فرمود:از ما نیست هر زنی که خود را شبیه مردان کند یا هر مردی که خود را شبیه زنان کند .(میزان الحکمه، ج 5 ،ص 18)
امام صادق(ع) می فرمایند: "هنگامی که انسان مو و ریش در صورتش می روید، این حالت علامت و نشانه مردانگی اوست، و عظمت و ابهت او را می رساند و او را از حد و مرز بچه ها و شباهت به زنان خارج می سازد."
امام رضا(ع) فرموده اند: "خداوند مردان را به وسیله محاسن زینت داده است، ریش فضیلتی برای مردان است، و بوسیله ریش مردان از زنان شناخته می شوند."

ب- این قسمت خطاب به خانمها هستش.سوالی از خانمها دارم! سوال حقیر اینه که خانمهایی که هفت قلم آرایش میکنن و به بیرون از خانه به خیابان و مهمانیها بصورت آرایش شده می روند این آرایش را برای چه کسی کرده اند؟آیا جز اینه که رسما اعلام میکنن که آقایان و مردها به من نگاه کنید و از دیدن من لذت ببرید؟


آیا این عمل توجیه دیگری را دارد؟مثلا خانمی بگه که من برای دل خودم ارایش میکنم و بیرون می روم و مردها چشم پاک باشند و به من نگاه نکنند!!! آیا عقل سالم این توجیه رو قبول داره؟آیا اصلا خود خانمی که این توجیه رو میکنه واقعا این حرفش رو قبول داره؟ خوب نتیجه که بدست می آید اینه که این خانم نه شیعه بلکه مسلمان نیست و در لحظه مرگ بی دین و کافر از دنیا میره و ان شاالله عذابی سخت در انتظاره ایشون هستش!! این خانم نمیتونه بگه که من الگویم خانم فاطمه الزهرا سلام الله علیها هستش.مگر در حدیث نخوانده ایم  که وقتی حضرت علی (ع) منزل نبودند و شخصی در خانه را بصدا در می اوردند ,خانم فاطمه الزهرا انگشت خود را در دهان خود میکردند و بعد از پشت در به آن شخص نامحرم پاسخ میدادند! تا مبادا آن شخص صدای اصلی و زنانه خانم را بشنوند.آیا میشه گفت خانمی که آرایش میکنه و بیرون می رود پیرو خانم زهرا س است؟آیا میشه گفت خانمی که بی حجاب بیرون از خانه میرود مسلمان و شیعه هستش؟
فضیل بن یسار گوید: از امام صادق (علیه السلام) سوءال کردم، آیا آرنج های دست زن، بخشی از زینت اوست که خداوند در قرآن فرموده: زنان زینت خود را آشکار نکنند مگر برای شوهرانشان؟ فرمود: بله و تمام بدن زن غیر از صورت و دست ها تا مچ، از زینت او محسوب می شود (که باید از نامحرم پوشیده شود) (فروع کافی، ج 5، ص 520)
رسول خدا (صلی الله علیه وآله) زنان را از آرایش برای غیر شوهرشان نهی می کرد و می فرمود: هر کس چنین کند، خداوند حق دارد او را به آتش جهنم بسوزاند (منبع پیشین، ج 14، ص 280).
در روایتی، رسول خدا (صلی الله علیه وآله) درباره عذاب زنان گناهکار در روز قیامت می فرماید: ... اما زنی که گوشت بدن خود را می خورد، به این خاطر بود که بدنش را برای نامحرم آرایش می کرد (بحارالانوار، ج 100، ص 247)
حجابی را که اسلام برای خانمها در نظر گرفته است محدودیت نیست بلکه خداوند میخواهند که زنها را از تیر نگاه های آلوده و ناپاک حفظ کنه.
از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که می فرمودند: نگاه شهوانی به نامحرم تیری از تیرهای مسموم شیطان است، و چه بسا لحظه ای نگاه، باعث حسرتی طولانی می شود (فروع کافی، ج5، ص 599)

ج-در این قسمت هم سخنم با مردانی هستش که ادعای شیعه بودن و مسلمان بودن را دارند ولی در عمل خلاف آن عمل میکنند.مثلا آیا میشود به مردی که بر تن خانمش لباسهایی که در شان و منزلت یک خانم پاکدامن نیست مثل خانمی که روسری سر کرده که موهای سرش بیرونه و یا لباسی که کاملا برجستگیهای بدنش در معرض نمایش هستش و باعث جلب توجه دیگران میشه ,آیا به همچین مرد بی غیرتی میشه مسلمان شیعه گفت؟ نخیر شیعه بی غیرت نیست و همچین اجازه ای را به ناموس خود نمیدهد تا با این پوشش خود را در معرض دید مردم قرار دهد.این مرد یقینا دشمن خدا و بی غیرت هستش و آن جوانی که با دیدن خانم این آقا در خیابان تحریک میشود و برایش گناه نوشته میشود برای این مرد و زن او بیشتر از این جوان گناه نوشته میشود.
امام صادق(علیه السلام)فرمود: برای زن مسلمان صحیح نیست روسری و پیراهنش به گونه ای باشد که او را نپوشاند (مستدرک الوسائل، ج 14، ص 255)
رسول خدا(ص) از حضرت جبرئیل(ع) سوال نمود که آیا فرشتگان خنده و گریه دارند؟ جبرئیل فرمود: بله. (یکی از آنجاهایی که فرشتگان می‌خندند) زمانی است که زن بی‌حجابی و بدحجابی می‌میرد، و بستگان او را در قبر می‌گذارند و روی آن زن را با خشت و خاک می‌پوشانند تا بدنش دیده نشود. فرشتگان می‌خندند و می‌گویند: تا وقتی که جوان بود و با دیدنش هر کسی را تحریک می‌کرد و به گناه می‌انداخت(پدر و برادر و شوهرش و...از خود غیرت نشان ندادند) و او را نپوشاندند، ولی اکنون که مرده و همه از دیدنش نفرت دارند او را می‌پوشانند.
در حدیث قدسی آمده است :به بندگانم بگوئیدبه لباس دشمنانم در نیایند و خود را شبیه دشمنان من نکنند که در این صورت آنها هم دشمنان من خواهند بود
رسول خدا(صلی الله علیه و آله) :هنگامی که زنی آرایش کرده و معطر از خانه خارج شود و شوهرش نیز به این کار راضی باشد به ازای هر قدمی که زن برمی دارد خانه ای در آتش برای شوهرش بنا می شود.(بحار الانوار،ج153،ص249)

(اگه توفیقی باشد این مبحث ادامه دارد....)
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم






نوشته شده در تاریخ شنبه 91 اردیبهشت 16 توسط محمد
طبقه بندی: دل نوشته


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید