درماندگی رسانه های خارجی در برابر سیل عظیم مشارکت مردمی - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


به گزارش رویداد، ایرانیان دیروز با وجود بایکوت بی صدای اصلاح طلبان و سفارشات آیت الله خامنه ای آراء خود را برای انتخاب مجلسی جدید به صندوق انداختند تا مشتی بر دهان آمریکا و دیگر دشمنان ایران باشد.
اما خبرنگار لس آنجلس تایمز می گوید مقامات ایرانی به رقابت رأی گیری گسترده واکنش نشان داده، رفتن به پای صندوق های رأی را برابر با بیعت با انقلاب جلوه دادند. رسانه ی ایران نیز صفوف طویل رأی دهندگان را به نمایش گذاشت. غربی ها می گویند علی رغم تصاویر تلویزیونی پخش شده از صفوف طولانی مردم، فعالیتی که از اوایل صبح جمعه در اماکن اخذ رأی آغاز شد، در مقایسه با سال های قبل، بسیار ناچیز بوده است.
اخرین اخبار انتخابات

در این میان خبرنگار رویترز اذعان داشت برگزاری انتخابات مجلس در ایران باعث افزایش اقتدار آیت الله خامنه ای شد و تجربه نشان داده است هرگاه خصومت غربی ها با ایران بیشتر شود، اهمیت انتخابات نیز بیشتر خواهد شد.

همچنین روزنامه ی واشنگتن تایمز در وصف انتخابات ایران، عبارت "برگزاری انتخابات در سر تا سر ایران از سواحل دریای خزر گرفته تا آب های گرم خلیج فارس" را به کار برد. 
این امر در حالی است که مقامات انتخاباتی اذعان داشتند تقاضای گسترده ی مردم، به تمدید ساعات رأی گیری تا ساعت 11 شب، یعنی 5 ساعت بیشتر از زمان برنامه ریزی شده برای اتمام زمان رأی گیری، منجر شد.
خبرنگار لس آنجلس تایمز در تلاش برای ایجاد شک و شبهه در روند برگزاری انتخابات اظهار داشت مشخص نیست که تمدید ساعات رأی گیری به دلیل احترام حقیقی به ازدحام شهروندان ایرانی بوده یا تلاشی از سر ناامیدی به منظور کشاندن رأی دهندگان به پای صندوق های رأی.

این امر در حالی است که متروی تهران مملو از بنرهای تزئین شده ای بود که بر روی آن ها نوشته شده بود "رأی دادن، وظیفه ی الهی ماست". همچنین خبرنگار لس آنجلس تایمز از عروس و داماد جوانی سخن به میان می آورد که در گفتگو با فارس اظهار داشتند انداختن رأی شان به صندوق، آنان را در جایگاهی مقدس برای شروع زندگی مشترکشان قرار داده است.
بیعت یکی از رأی دهندگان با آیت الله خامنه ای در یکی از جایگاه های رأی گیری و فریاد ناگهانی "مرگ بر آمریکا" از سوی وی، از مواردی بود که خبرنگاران خارجی را به شگفتی واداشت.






نوشته شده در تاریخ شنبه 90 اسفند 13 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید