بیانات رهبر انقلاب درباره سرمایه داری غرب - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


 پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، مجموعه‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را در طول 22 سال اخیر درباره نظام سرمایه‌داری غرب به شرح زیر منتشر کرد:

بیانات رهبر انقلاب درباره سرمایه‌داری غرب
بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان1390/08/11
امروز در خود آمریکا، در خود کشورهاى غربى، در خود نظام سرمایه‌دارى و به اصطلاح لیبرال‌دموکراسى – که هم «لیبرال»اش دروغ است، هم «دموکراسى»اش دروغ است – اینها شکست‌خورده‌اند. امروز مردم آمریکا در سرتاسر ایالات آمریکا، و مردم در 80 کشور جهان علیه این نظام ایستادگى کردند. ممکن است مردم را سرکوب کنند، اما این آتش خاموش نخواهد شد. نمی توانند دفاع کنند؛ دستشان خالى است. دنیا جریان دیگرى پیدا کرده است و بدانید به حول و قوه‌ الهى، مبارزه‌ حق – که با سردمدارى ملت ایران و با پرچم اسلام آغاز شده است – با باطل، با طاغوتها، با فرعونها و با فرعون استکبار، تا سرنگونى استکبار ادامه پیدا خواهد کرد.
تحلیلگران – به قول خودشان – در اتاقهاى فکرشان مى‌نشینند مطالعه می کنند، بررسى می کنند، مى‌بینند نقطه‌ى کانونى و مرکزى این حرکت، جمهورى اسلامى است؛ لذا متوجه شماها می شوند؛ متوجه جوانهاى ما، متوجه مسؤولان ما که محکم ایستادند و این راه را با جرأت، با قدرت، با توکل به خدا، با خوشبینى به آینده و با امیدِ تمام دارند ادامه می دهند.
 


بیانات در دیدار نخبگان و برگزیدگان کرمانشاه1390/07/26
برجستگى‌هاى یک جامعه در این زمینه‌هاى ذهنى و فکرى و علمى باید در خدمت تعالى انسان قرار بگیرد. امروز در دنیا اینجور نیست؛ امروز در دنیا نه علم در خدمت تعالى انسان است، نه هنر و نه بقیه‌ى چیزها. خب، یک نمونه‌ هنر، سینماست. قله‌ سینماى دنیا، هالیوود است. این دستگاههاى هنرى دنیا چقدر به اخلاق بشرى، به معنویت انسان، به امیدبخشى به انسان کمک می کنند؟ عکس قضیه است؛ نمی شود گفت صفر، مبالغى زیر صفر! یعنى بنیانهاى اخلاقى را، بنیانهاى فکرى را، تعالى بشرى را تخریب می کنند.
امروز در دنیا، هنر در خدمت تعالى انسان نیست؛ علم هم همین جور. علم در خدمت سرمایه‌دارى است، در خدمت ثروت‌اندوزان است. دانش بشرى امروز در خدمت کسانى است که کمپانى‌هاى بزرگ اقتصادى مال اینهاست؛ جنگها را اینها راه مى‌اندازند، انسانها را اینها می کُشند، کشتارهاى جمعى را اینها می کنند؛ علم در خدمت اینهاست. علم در خدمت مردم محروم افغانستان نیست. علمى که به افغانستان رفته، همان هواپیمایى است که بالاى سرشان می رود، بمبارانشان می کند. علمى که آن روز به عراق آمد، ابزارهاى شیمیایى بود که حلبچه را به آن روز درآورد. در این مناطق، علم اینجورى است. علم در خود کشورهاى غربى هم همین طور است. بله، ثروتِ یک جمعى را، یک اقلیتى را بالا برده؛ خود آن ثروت موجب شده که علم پیشرفت پیدا کند؛ اما علم شده یک ابزارى براى تبعیض و عدم تعادل اجتماعات و عقب‌رفتگى اجتماعات. ما باید این را برگردانیم.
 
بیانات در دیدار دانشجویان کرمانشاه1390/07/24
امروز بسیارى از مشکلاتى که در کشورهاى اروپایى، مثل انگلیس، مثل فرانسه، مثل آلمان، مثل ایتالیا وجود دارد، ناشى از این است که سیاستهاى شبکه خبیث صهیونیستى بر دولتهاى این کشورها حاکم است. اینها از سرمایه‌داران و کمپانى‌داران صهیونیست که در دنیا زیادند، چشم می زنند و حساب می برند. در آمریکا هم همین جور است. تملق‌گویى به صهیونیستها، یک شیوه معمول در بین قدرتمندان آمریکاست.
در اروپا هم کم و بیش همین جور است. وقتى ملتها – چه ملت آمریکا، چه ملتهاى اروپا – بدانند که خیلى از این بدبختى‌ها ناشى از سلطه‌ شیطانى و اهریمنى این شبکه است، یقیناً انگیزه‌شان بیشتر خواهد شد، حرکتشان شدیدتر خواهد شد. ممکن است امروز آمریکا با پلیس، بلکه با ارتش، مردم را سرکوب کند – که سابقه هم دارد؛ چند سال قبل از این در شیکاگو یک حرکتى به وجود آمد، ارتش را وارد کردند؛ گمانم زمان کلینتون بود، حاکمیت آن مجموعه‌ قبل از بوش – هیچ ابائى ندارند؛ ارتش را وارد می کنند، مردم را سرکوب می کنند، می زنند، می کُشند، زندانهاى سخت می کنند؛ این حرکت سرکوب می شود، اما از بین نمی رود؛ آتش زیر خاکسترى خواهد ماند و یک روزى آنچنان شعله خواهد کشید که همه‌ این بناى پوشالى استکبارى و سرمایه‌دارى را خواهد سوزاند و خاکستر خواهد کرد.
 
بیانات در جمع روحانیون شیعه و اهل سنت کرمانشاه‌1390/07/20
در مرکز مالى آمریکا، در پایتخت اقتصادى آمریکا، یعنى در نیویورک، آن هم در خیابان «وال استریت» که کانون اصلى سرمایه‌دارى دنیاست، هزاران نفر جمعیت جمع بشوند، بگویند ما سرمایه‌دارى را نمی خواهیم. اینها نه مهاجرند؛ نه همه سیاهپوستند؛ نه از طبقات پایین جامعه‌اند؛ در میانشان استاد دانشگاه هست، سیاستمدار هست، گروههاى دانشجویى به اینها پیوسته‌اند؛ می گویند ما نظام کاپیتالیستى را نمی خواهیم. خب، این همین حرف ماست؛ ما هم که از اول گفتیم «نه شرقى، نه غربى»، یعنى نه نظام کاپیتالیستى، نه نظام سوسیالیستى؛ آن سوسیالیستى‌اش بود که به جهنم رفت، این هم دارد یواش یواش سرازیر می شود. بعد از این حادثه، اقبال به اسلام بیشتر خواهد شد. این هم یک موج دیگر است؛ موج سوم است.
 
بیانات در اجتماع بزرگ مردم کرمانشاه‌1390/07/20
یک مسأله این است که فساد رژیم سرمایه‌دارى براى آن مردم، محسوس و عینى شده است. ممکن است این حرکت را سرکوب کنند، اما نمی توانند ریشه‌هاى این حرکت را از بین ببرند؛ بالاخره یک روزى این حرکت آنچنان خواهد بالید که نظام سرمایه‌دارى آمریکا و غرب را بکلى به زمین خواهد زد.
رژیم فاسد سرمایه‌دارى نه فقط به مردم کشورهاى افغانستان و عراق و بقیه‌ جاها رحم نمی کند، بلکه به مردمِ خودش هم رحم نمی کند. مردم در این اجتماعات و تظاهرات چندین هزار نفرى نیویورک یک تابلویى بلند کردند که رویش نوشته بود: «ما 99 درصدیم». یعنى 99 درصد ملت آمریکا – اکثریت ملت آمریکا – محکومِ یک درصدند.
جنگ عراق و افغانستان را آن یک درصد راه مى‌اندازد، اما کشته و غرامتش را آن 99 درصد می دهد. این آن چیزى است که مردم را بیدار و وادار به اعتراض کرده. البته شیوه‌هاى تبلیغاتى و جنگ روانى مسؤولان آمریکایى و سازمان سیا و دیگران، شیوه‌هاى بسیار قهار و جبارى است؛ ممکن است بر اینها فائق بیایند؛ اما بالاخره حقیقت قضیه روشن شد و بیشتر روشن خواهد شد. با این همه ادعا، رژیم سرمایه‌دارى این است؛ لیبرال دموکراسى غرب این است.
حمایت از اسرائیل را همین یک درصد می کنند. مردم آمریکا انگیزه و علاقه‌اى به حمایت از اسرائیل ندارند که پول بدهند؛ مالیات بدهند؛ خرج کنند؛ براى اینکه بتوانند غده‌ سرطانى اسرائیل، دولت جعلى اسرائیل را در یک منطقه‌اى سر پا نگه دارند. بعد هم نوع برخوردشان؛ آن از کتمان و مسکوت نگهداشتن، بعد هم شدت عمل؛ هم در آنجا، هم در بعضى کشورهاى اروپایى. در انگلیس آنچنان شدت عملى به خرج دادند که ده یکِ آن را انسان در کشورهاى عقب‌افتاده‌اى که نظامهاى دیکتاتورى با مردم برخورد می کنند، مشاهده نمی کند.
اینها آن وقت مدعى طرفدارى از حقوق بشر، مدعى آزادى بیان، مدعى آزادى اجتماعات، مدعى همه‌ مردم دنیایند. آن کسانى که توصیه می کردند ما روشهاى نظام سرمایه دارى را دنبال کنیم، آنها را یاد بگیریم، آنها را عمل کنیم، به این واقعیتها نگاه کنند، ببینند که نظام سرمایه‌دارى چیست؛ بن‌بست کامل. امروز نظام سرمایه‌دارى در یک بن‌بست کامل است. ممکن است نتایج این بن‌بست سالها بعد به نتایج نهایى برسد، اما بحران غرب به طور کامل شروع شده.
بیانات در دیدار دانشجویان در یازدهمین روزماه رمضان1389/05/31

 






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 اسفند 9 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید