اردیبهشت 91 - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


متن دعای فرج

اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ


وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ


وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ


فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد


اُولِى الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ


مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ


اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى


فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب


الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى


السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ


یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ

 
متن دعای سلامتی آقا امام زمان عج الله تعالی فرجه شریف 

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی
 
هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً 

وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً  برحمتک یا ارحم راحمین

 

فواید خواندن دعای فرج:


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91 اردیبهشت 4 توسط محمد



فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزئیات جدید و بسیار مهمی از پهپاد جاسوسی آمریکا که دراختیار ایران قرار دارد خبر داد.

به گزارش افکارنیوز به نقل از آنا، سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت وگویی درباره آخرین جزئیات دستیابی سپاه به اطلاعات پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی آمریکا RQ170 گفت که آمریکایی ها نگران نباشند، ساخت سیتم RQ170 آغاز شده است، نقطه پنهانی از این پهپاد برای ما وجود ندارد.

RQ170

وی ادامه داد: اطلاعاتی از این سیستم به دست آمده و حتی بخشی از اطلاعات این سیستم را هم ریکاوری کرده ایم که نشان می دهد این پهپاد پیشرفته جاسوسی آمریکا در عملیاتی علیه بن لادن در پاکستان مورد استفاده قرار گرفته است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه اطلاعات بی نهایتی از RQ170 به دست آورده ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعاتی که به دست آورده ایم، اصلاحاتی را چند بار روی این هواپیما انجام داده اند که دسامبر 2010 در کارخانه ای در لسانجلس هم این اتفاق افتاده است.






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 اردیبهشت 3 توسط محمد
طبقه بندی: اخبار



پیکر پاک زنده یاد امیر سرتیپ غلامرضا قاسمی، فرمانده سابق لشکر 92 زرهی ارتش صبح فردا (دوشنبه) در مراسمی با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، همرزمان و عموم ملت شهید پرور میهن اسلامی از مقابل ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشییع می‌شود.

به گزارش افکارنیوز به نقل از روابط عمومی ارتش، این مراسم ساعت 9 صبح فردا دوشنبه (چهارم اردیبهشت) در ستاد نیروی زمینی ارتش واقع در اتوبان شهید بابایی، بلوار نیروی زمینی، ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار و پیکر این رزمنده فداکار دفاع مقدس برای خاکسپاری به بهشت‌زهرا منتقل می‌شود.

لشکر92زرهی

امیر قاسمی از یادگاران دوران دفاع مقدس و از فرماندهان حماسه ساز عملیات آزاد سازی سوسنگرد بود.

زنده یاد امیر قاسمی پس از دریافت نامه فرمانده معظم کل قوا و دستور حضرت امام (ره) مبنی بر اعزام لشکر 92 زرهی به اهواز جهت شرکت در عملیات آزاد سازی سوسنگرد به یاری همرزمانش شتافت و با تدابیر صحیح ضمن آزاد سازی شهر سوسنگرد جان صدها رزمنده محاصره شده توسط دشمن بعثی را نجات داد.






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 اردیبهشت 3 توسط محمد
طبقه بندی: اخبار شهید و شهادت



 قبر هر روز با پنج جمله، ندا می دهد: من خانه تنهایی هستم، پس انیس و همرازی به سوی من بیاورید. من خانه تاریکی هستم، پس به سوی من چراغ همراه آورید. من خانه خاکی هستم پس فرش همراه داشته باشید، من خانه فقر و نداری هستم، پس [سرمایه و] گنج همراه بیاورید و من خانه مارها هستم پس پادزهر با خود حمل کنید؛ اما همراز، تلاوت قرآن می باشد، امّا چراغ [قبر] پس نماز شب است، و اما فرش، پس عمل نیک، و گنج [عالم قبر] [کلمه توحید و گفتن] لا اِله اِلّا الله است، و پادزهر آن، صدقه است.

فریادهای قبر را بشنوید!

پیامبر اکرم(ص) فرمود: «اَلْقَبْرُ یُنَادِی فِی کُلِّ یَوْمٍ بِخَمْسِ کَلِمَاتٍ، اَنَا بَیْتُ الْوَحْدَه فَاحْمِلُوا اِلَیَّ اَنِیساً، وَ أَنَا بَیْتُ الظَّلَمَه فَاحْمِلُوا اِلَیَّ سِرَاجاً اَنَا بَیْتُ التُّرَابِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ فِرَاشاً، اَنَا بَیْتَ الْفَقْرِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ کَنْزاً، وَ اَنَا بَیْتُ الْحَیَّاتِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ تَرْیَاقاً، وَ اَمَّا الْاَنِیسُ فَتِلَاوَه الْقُرْآنِ، اَمَّا السِّرَاجُ فَصَلَوه اللَّیْلِ وَ اَمَّا الْفِرَاشُ فَعَمَلُ الصَّالِحِ وَ اَمَّا الْکَنْزُ فَلَا اِلَهَ اِلَّا الله وَ اَمَّا التَّرْیَاقُ فَالصَّدَقَه؛
مجموعه ورّام، ابی الحسین ورام، ص200

قبر

در روایتی از پیامبر اکرم (ص) منقول است


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 اردیبهشت 3 توسط محمد



کسانی که نماز خود را در اوّل وقت آن به جا می­آورند در مقایسه با کسانی که اینگونه نیستند، نگرش یکسانی در مورد نماز ندارند. گروه دوم هر وقت به یاد نماز خوانده­ نشده­ی خود می­افتند، دلهره­ و اضطرابی وجودشان را فرا می­گیرد. این دلشوره ادامه دارد تا اینکه نماز خود را بخوانند و از دستش خلاص شوند. چنین نمازی، نه از روی عشق و محبّت به نماز؛ بلکه به انگیزه­ی رهایی از این تکلیف سخت بوده است. این افراد به نماز به عنوان تکلیفی سنگین و نگران کننده نگاه می­کنند و ممکن است از اعماق وجود دوست داشته باشند که «ای کاش خداوند تکلیفی به عنوان نماز نداشت!». این نگرش موجب می­شود تا به تدریج از نماز فاصله گیرد و ـ نعوذ بالله ـ برای مدتی اصل نماز را کنار بگذارد تا اینکه وقتی به یاد نماز افتاد با خود بگوید: «اصلا نماز نمی­خوانم تا اینکه دلشوره­ی انجام ندادن این تکلیف در وجودش سایه نیندازد!».

نماز اوّل وقت

در مقابل، کسی که نماز خود را در اوّل وقت آن به جا می­آورد، هر وقت به یاد نماز می­افتد نفس راحتی می­کشد و از اینکه وظیفه­ی خود را به موقع انجام داده احساس «عزّت نفس» و «ارزشمندی» می­کند. نماز این شخص، نه به نیّت ادای تکلیف و رهایی از آن؛ بلکه از روی محبّت و علاقه به خدای متعال و عشق به انجام تکلیف الهی است. نماز اوّل وقت نزد خدای سبحان ارزش بسیار زیادی دارد و تا وقتی که این نمازگزار مقید به نماز اوّل وقت است، شیطان نمی­تواند به راحتی در او نفوذ کرده و توفیق نماز را از او سلب نماید.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 اردیبهشت 3 توسط محمد



گویند شیخ ابو سعید ابوالخیر چند درهم اندوخته بود تا به زیارت کعبه رود. با کاروانی همراه شد.
 و چون توانائی پرداخت برای مرکبی نداشت پیاده سفر کرده و خدمت دیگران میکرد .تا در منزلی فرود آمدند و شیخ برای جمع اوری هیزم به اطراف رفت در زیر درختی مرد ژنده پوشی با حالی پریشان دید از احوال وی جویا شد و دریافت که از خجالت اهل و عیال در عدم کسب روزی به اینجا پناه اورده است و هفته ای است که خود و خانواده اش در گرسنگی بسر برد ه اند.چند درهم اندوخته خود را به وی داد و گفت برو .مرد بینوا گفت مرا رضایت نیست تو در سفر حج در حرج باشی تا من برای فرزندانم توشه ای ببرم. شیخ گفت حج من ، تو بودی و اگر هفت بار گرد تو طواف کنم به زانکه هفتاد بار زیارت آن بنا کنم.

*************
داستان کوتاه و آموزنده

در بصره امیری بود و روزی در باغ خود چشمش به زن باغبان افتاد و آن زن بسیار با عفت و پاکدامن بود
امیر باغیان را برای کاری بیرون فرستاد و به زن گفت: برو درها را ببند.
زن رفت و برگشت و گفت: همه ی درها را بستم غیر از یک در که نمی شود بست.
امیر گفت: آن کدام در است؟
زن گفت: دری که میان تو و پرورگار توست و با هیچ سعی و تلاشی بسته نمی شود .
امیر وقتی این سخن را شنید استغفار کرد و به توبه و انابه پرداخت .
************

ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 اردیبهشت 3 توسط محمد



persian : مرگ بر اسراییل

arabic: الموت لاسرائیل


مرگ بر اسراییل

english: Death to Israel

afrikaans: Dood aan Israel

albanian: Vdekje Izraelit



ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 اردیبهشت 3 توسط محمد



 براى غلبه بر شیطان رجیم باید این نکات را بکار بریم .
اول : ذکر خدا را فراموش نکنیم ، خداى متعال مى فرماید: (( ((و من یعش عن ذکر الرحمن نقیض له شیطانا فهو له قرین ))  )) و هر کسى از یاد خدا روى برگرداند شیطان را برانگیزد تا یار و همنشین وى گردد.
باز خداوند مى فرماید: (( ((استحوذ علیهم الشیطان فانسیهم ذکر الله )) ))
شیطان سخت بر آنان احاطه غلبه کرد پس از ذکر خدا به کلى غافل شدند.
ذکرى که باید خوانده شود: (( لااله الاالله و لاحول و لاقوة الا بالله العلى العظیم )) و صلوات و تسبیح است .
دوم : به خدا پناه بردن است ، خداى متعال در قرآن مجید مى فرماید: (( (( ((و قل رب اعوذ بک من همزات الشیاطین و اعوذ بک رب ان یحضرون )) ))
اى رسول خدا بگو پروردگار ابتو پناه مى برم از فریب و وسوسه هاى شیاطین و به تو پناه مى برم پروردگارا از اینکه شیاطین (انس و جن ) به مجلسم حاضر شوند.(( قل اعوذ برب الفلق .))  اى رسول خدا بگو پناه مى برم به پروردگار شکافنده سپیده روشن .و در جاى دیگر مى فرماید: (( قل اعوذ برب الناس  )) : اى رسول خدا بگو پناه مى برم به پروردگار مردم .
و پیامبر اکرم (ص ) مى فرماید:(( لاتسبو الشیطان و تعوذوا بالله من شرة : )) به شیطان فحش و ناسزا نگوئید بلکه از شر او به خدا پناه ببرید.
حضرت على علیه السلام مى فرماید: هر گاه یکى از شما را شیطان وسوسه کرد، پس باید به خدا پناه ببرد و بگوید: (( امنت بالله و برسوله مخلصاله الدین )) بخدا و رسولش ایمان آوردم و دین را براى خدا خالص نمودم .
سوم : صدقه دادن است که در روایت است که شیطان را اره کرده و مى برد.
چهارم : مبارزه با نفس اماره است ، خداوند متعال مى فرماید: (( ((و اما من خاف مقام ربه و نهى النفس عن الهوى فان الجنة هى المارى )) ))
و هر کس از مقام ربوبى بترسد و نفس خود را از هوا و هوس باز دارد جایگاه او بهشت است حضرت على علیه السلام مى فرماید: ((من خالف نفسه فقد غلب الشیطان )) )) کسى که با نفس خود مبارزه کند بر شیطان غلبه کرده است .
و نیز آن حضرت مى فرماید: (( ((من اتهم نفسه امن خدع الشیطان )))) کسى که نفس خود را متهم و مقصر دانست از مکر شیطان آسوده گشت .
پنجم : دنبال علم و عالم رفتن است زیرا نیروى علم مدافع عالم است از شر شیطان .
ششم : خلوت نکردن با زنان نامحرم است ، و به عکس خلوت کردن با زنان نامحرم یکى از بهترین راههاى غلبه شیطان است بر انسان چنانکه شیطان به حضرت نوح و حضرت موسى گفت .
هفتم : نگهداشتن زبان از غیبت ، تهمت ، دروغ ، فحاشى ، ناسزاگویى و...
هشتم : توبه و استغفار.
نهم : تداوم محافظت بر استغفار.
دهم : شناخت کار و گفتار شیطان .
یازدهم : دشمن ابلیس لعین و شیطان رجیم بودن .
دوازدهم : دورى از کارهاى شیطان و از شیطان پرستان ، مجالس که شیطان در آن راه دارد نرفتن ، دورى از ویدئو کلوپهاى داراى مفاسد اجتماعى و دورى از مجالس رقص و عرق و ورق و غیره .
سیزدهم : حرص و حسد و کبر را در خود راه ندادن .
چهاردهم : دورى از هر گونه گناه

داستانی درباره شیطان

ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 اردیبهشت 3 توسط محمد



راه توبه ى واقعى

با توجه به آثار بسیار مهم توبه ، که عبارت از رسیدن به مغفرت و رحمت و رضوان حق است ، و نیز پیدا شدن لیاقت براى ورود به بهشت ، و امان یافتن از عذاب جهنم ، و بیرون شدن از جاده ى گمراهى ، و قرار گرفتن در مسیر هدایت ، و پاک شدن پرونده از سیاهى و ظلمت ، باید گفت : توبه مسأله اى است عظیم ، و برنامه اى است بزرگ ، و حقیقتى است فوق العاده ، و واقعیتى است ملکوتى و عرشى .

توبه به اینکه انسان استغفراللهى بگوید و در باطن اندکى دچار حیا شود ، و در جلوت یا خلوت اشکى بریزد حاصل نمى شود ، زیرا بسیارند مردمى که بدین صورت توبه مى کنند ، ولى پس از اندک مدتى به همان گناهانى که آلوده بودند باز مى گردند !

بازگشتن به گناه ، بالاترین دلیل این معناست که توبه ى حقیقى حاصل نشده ، و بازگشت واقعى تحقق پیدا نکرده .

توبه و بازگشت واقعى ، آنچنان مهم و باعظمت است که قسمت عمده اى از آیات قرآن و معارف الهیه به آن اختصاص یافته است .

توبه واقعی

توبه ى حقیقى از دیدگاه امام على (علیه السلام)

امام به شخصى که به عنوان توبه جمله ى استغفر اللّه را به زبان جارى کرد ، فرمودند : مادر بر عزایت بگرید ، مى دانى توبه چیست ؟ توبه درجه ى علیّین است ، و آن اسمى است واقع بر شش معنا :

1 ـ پشیمانى بر آنچه که گذشت

2 ـ تصمیم جدى بر بازنگشتن به گناه

3 ـ ادا کردن حقوق مردم به مردم

4 ـ اداى واجبات ضایع شده

5 ـ آب کردن گوشتى که بر گناه به بدن روییده تا جایى که اثرى از آن گوشت بر استخوان نماند ، و گوشت تازه در حال عبادت بین پوست و استخوان بروید .

6 ـ چشاندن رنج طاعت به بدن ، چنانکه لذت معصیت به آن چشانده شد ،

پس از عبور از این شش مرحله بگو : استغفر اللّه(1) .

تائب باید به حقیقت توبه کند ، و عزمش براى ترک گناه جزم باشد ، و نیت بازگشت به گناه از صفحه ى دلش براى همیشه زدوده شود ، و به امید توبه ى دوباره و سه باره و صد باره وارد گناه نگردد ، که این امید بدون شک امیدى شیطانى و حالتى مسخره است ، امام هشتم (علیه السلام) در روایتى مى فرمایند :

مَنِ اسْتَغْفَرَ بِلِسَانِهِ وَلَمْ یَنْدَمْ بِقَلْبِهِ فَقَدِ اسْتَهْزَأَ بِنَفْسِهِ . . .

کسى که به زبان استغفار کند ولى به قلب پشیمان نباشد ، خود را مسخره کرده !

راستى خنده آور است و بسیار جاى تأسف است که انسان به امید دست یافتن به دوا ، خود را مریض کند ، و چه اندازه باعث خسارت است که آدمى به امید توبه مرتکب جرم و گناه و خطا و معصیت گردد ، و به خود تلقین نماید که همواره درِ توبه باز است ، بنابراین گناه مى کنم و سپس آراسته به توبه مى شوم !

اگر توبه جدى باشد ، اگر توبه از روى حقیقت انجام بگیرد ، اگر توبه با شرایطى که دارد تحقق یابد ، بدون تردید روح تصفیه مى شود ، نفس به پاکى مى رسد ، دل صفا مى گیرد ، و زنگ گناه از همه ى اعضا و جوارح ، و باطن و ظاهر زدوده مى گردد .

توبه نباید حرفه اى باشد ، چرا که گناه ظلمت است و توبه روشنایى ، و رفتو آمد زیاد میان تاریکى و روشنایى دیدگان جان را مختل مى سازد . اگر پس از توبه از یک گناه ، دوباره به گناه باز گردیم ، معلوم مى شود توبه نکرده ایم .

نفس همانند تنوره ى جهنم است ، پر شدنى نیست ، از گناه خسته و سیر نمى شود ، حالت زیاده خواهى او کم نمى گردد ، و همین امور باعث در جا زدن انسان و واماندگیش از حرکت به سوى حق است ، درب این تنوره را باید با توبه بست ، و سرکشى این موجود عجیب را باید با توبه ى واقعى مهار کرد .

توبه انقلاب حال و تحقق تحول در دل و جان است که با این تحول ، رابطه ى انسان با گناه و عوامل آن بسیار ضعیف ، و با حق و حقیقت و علل پاکى و نورانیت فوق العاده قوى مى گردد .

توبه ابتداى حیاتى تازه است ، حیاتى عرشى و ملکوتى ، که در این حیات ، قلب تسلیم خدا ، نفس تسلیم به حسنات ، و درون و برون روى گردان از همه ى آلودگیهاست .

توبه خاموش کردن چراغ هواى نفس ، و قرار گرفتن در هواى حق است .

توبه خاتمه دادن به حکومت شیطان در درون ، و زمینه سازى حکومت حق در باطن است .


براى هر گناهى توبه اى مخصوص است:



ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 اردیبهشت 3 توسط محمد



نماز

مدتها بود چیزی را فراموش کرده بودم کجا گذاشته ام دیروز سر نماز یادم آمد ! راستی سر نماز یادم آمد بگویم که ... سر نماز بودم فلانی چیزی گفت نتوانستم جلوی خنده ام را بگیرم . خوب حالا وقت زیاده بشین بعد نمازمونو میخونیم، این جملات و صدها جمله شبیه به این ها هست که ما به طور معمول و عادی در مورد ستون دینمان میگوییم آیا واقعا نماز وقت اندیشیدن به مسائلی است که ارزش این را نداشته اند در شرایط عادی به آنها بیندیشیم؟ این است ارزش نماز؟ این است بازدارنده از فحشا و منکر بعضی از ما تا آن حد پیش رفته ایم که دقیقا سر نماز به انجام گناهانمان می اندیشیم و از فکر لذتش قند در دلمان آب میشود . پس کی قرار است با این نماز خود را بسازیم و به کمال برسیم پس روح نماز چه میشود این نماز های بی روح به کجا میبرد ما را این آن چراغی نیست که پیش پا بنماید .!!

روح نماز توجه به خدا است. نمازى که از این جوهره اساسى بى‏بهره ‏باشد، کالبد بى ‏جانى است که ارزش و قیمت آن بسیار ناچیز است.

درست‏به همین سبب است که رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم مى‏فرماید:

«کم من قائم حظه من صلوته التعب و النصب»3 ؛ چه بسا نمازگزارى که از نمازخویش جز مشقت و رنج‏بهره‏اى ندارد.

و نیز بدین جهت است که آن جناب مى‏فرماید:

«لیس للعبد من صلوته الا ما عقل» ؛ 4 بنده نمازگزار از نماز خویش بهره ‏اى‏ ندارد، مگر به اندازه‏اى که از نماز بفهمد.

بنابر این، نمازى که در حال غفلت گزارده شود، فایده‏اى به حال نمازگزار ندارد، بلکه اگر ادعا کنیم چنین نمازى به حال شخص مضر است، ادعاى ‏نادرستى نکرده‏ایم زیرا خداوند تبارک و تعالى مى‏فرماید:

« و اى بر نماز گزاران آنانى که‏از نمازشان غافلند.» 5

از قول امیر مؤمنان على علیه السلام نقل شده که آن جناب فرمود:

«الالتفات فی الصلاة اختلاس من الشیطان.فایاکم و الالتفات فی الصلاة 6 ؛ غفلت از خداوند و توجه به غیر، دستبردى است که شیطان به نماز نمازگزار مى‏زند، بنابر این، از آن بر حذر باشید.» و هم چنین از قول رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم نقل شده که آن جناب فرمود:


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 اردیبهشت 3 توسط محمد


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید