اسفند 90 - رهبرم سید علی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           رهبرم سید علی


 پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، مجموعه‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را در طول 22 سال اخیر درباره نظام سرمایه‌داری غرب به شرح زیر منتشر کرد:

بیانات رهبر انقلاب درباره سرمایه‌داری غرب
بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان1390/08/11
امروز در خود آمریکا، در خود کشورهاى غربى، در خود نظام سرمایه‌دارى و به اصطلاح لیبرال‌دموکراسى – که هم «لیبرال»اش دروغ است، هم «دموکراسى»اش دروغ است – اینها شکست‌خورده‌اند. امروز مردم آمریکا در سرتاسر ایالات آمریکا، و مردم در 80 کشور جهان علیه این نظام ایستادگى کردند. ممکن است مردم را سرکوب کنند، اما این آتش خاموش نخواهد شد. نمی توانند دفاع کنند؛ دستشان خالى است. دنیا جریان دیگرى پیدا کرده است و بدانید به حول و قوه‌ الهى، مبارزه‌ حق – که با سردمدارى ملت ایران و با پرچم اسلام آغاز شده است – با باطل، با طاغوتها، با فرعونها و با فرعون استکبار، تا سرنگونى استکبار ادامه پیدا خواهد کرد.
تحلیلگران – به قول خودشان – در اتاقهاى فکرشان مى‌نشینند مطالعه می کنند، بررسى می کنند، مى‌بینند نقطه‌ى کانونى و مرکزى این حرکت، جمهورى اسلامى است؛ لذا متوجه شماها می شوند؛ متوجه جوانهاى ما، متوجه مسؤولان ما که محکم ایستادند و این راه را با جرأت، با قدرت، با توکل به خدا، با خوشبینى به آینده و با امیدِ تمام دارند ادامه می دهند.
 


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 اسفند 9 توسط محمد




س 1218: آیا در صورت لزوم، استفاده از لباس رسمى علماى دین و قضات در فیلم‌هاى سینمایى جایز است؟ آیا تدوین و تولید فیلم‌هاى سینمایى با صبغه دینى و عرفانی راجع به علماى گذشته یا معاصر با حفظ احترام آنان و حرمت اسلام و بدون اسائه ادب و بى‌احترامى به آنان جایز است یا خیر؟ به‌ خصوص با توجه به اینکه هدف، ارائه ارزش‌هاى والا و عمیق ترسیم شده توسط دین حنیف اسلام و بیان مفهوم عرفان و فرهنگ اصیلى که امتیاز امت اسلامى ما محسوب مى‏شود و همچنین مقابله با فرهنگ مبتذل دشمن است و بیان آنها با زبان سینما جذابیت و تأثیر زیادى به‌خصوص بر نسل جوان دارد؟

ج: با توجه به اینکه سینما وسیله‏اى براى آگاهى و تبلیغ است، بنابراین به تصویر کشیدن و ارائه هر چیزى که ممکن است از آن براى رشد فکرى جوانان و غیر آنان و ارتقاى آگاهى و ترویج فرهنگ اسلامى استفاده شود، اشکال ندارد. یکى از این راه‌ها معرفى شخصیت عالمان دین و زندگى اختصاصى آنان و همچنین سایر دانشمندان و صاحب منصبان و زندگى خصوصى آنان است، ولى رعایت شئونات اختصاصى و احترام آنان و همچنین حریم زندگى خصوصى آنان واجب است و همچنین نباید از آن براى ارائه مفاهیم منافى با اسلام استفاده شود.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 اسفند 9 توسط محمد



رهبرم سید علی
سایت باراک اوباما دات آی آر با شان استون پیش از اسلام آوردن وی و در جریان کنفرانس هالیوودیسم گفت‌وگویی انجام داد که یکی از سئوالات پرسیده شده چنین است:

* نظر شما درباره آیت الله خامنه‌ای چیست؟
من در مورد ایشان چیز زیادی نمی‌دانم و البته نمی‌خواهم در سیاست قاطی بشوم. در غرب صحبت‌های ایشان به دست ما نمی‌رسد ولی حرفی که چند روز پیش زدند حرف زیبایی بود که هیچ کسی از رهبران دنیا این حرف‌ را نمی‌زند. ایشان گفت که انسان‌ها چهره‌ای از خدا در روی زمین هستند و درود بر ایشان به خاطر این حرف.
آیت‌الله خامنه‌ای تنها رهبری است که اینطور حرف می‌زند. این صحبت‌ها صحبت‌هایی است که مردم در غرب، به شدت با آن سمپاتی نشان می‌دهند. اگر به زمان رنسانس برگردیم، می‌بینیم این حرف‌های خوب در غرب نیز زده می‌شد اما متاسفانه قطع شد. فرق بین انسان و حیوان چیست و اگر انسان به ارزش‌ها توجه نکند، فقط همدیگر را می‌کشند تا زنده بمانند. فاشیسم و کاپیتالیسم همواره در حال کشت و کشتار مردم دنیا هستند چون این بخش از انسانیت را حذف کرده‌اند.
نکته دیگری که باید اضافه کنم، این است که همیشه برای ما چهره آقایان خمینی و خامنه‌ای را با تصاویری عصبانی و عبوس نشان می‌دهند اما من در تهران تصاویری از این دو شخص دیدم که بسیار زیبا و در حال لبخند زدن بودند و با تصویرسازی که در کشور من از آن‌ها می‌شد کاملاً متفاوت بود.





نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 اسفند 9 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی



  ا برنامه "زمزم احکام" رادیو معارف در ایام نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سعی کرده با استفاده از کارشناسان حوزوی به سوالات مخاطبان خود پیرامون انتخابات پاسخ دهد.

 

رهبرم سید علی 

به گزارش خبرگزاری شبستان، متن سوالات و پاسخ‌های حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده، بر اساس نظرات مقام معظم رهبری به شرح زیر است :
1- با توجه به اینکه انتخابات نقش مهمی در زندگی ما دارد آیا شرکت در انتخابات واجب است ؟
حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده: به نظر حضرت آقا برای کسانی که شرایط را دارند و امکان شرکت در انتخابات برای آنها وجود دارد؛ واجب است.
2- به چه کسانی باید رای بدهیم آیا آزادیم که به هرکسی رای بدهیم یا باید به مسائلی توجه داشته باشیم؟
حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده در پاسخ به این سوال گفت: افرادی که شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید کردند صلاحیت نمایندگی را دارند اما به حکم عقل، بین صالح و اصلح، اصلح باید انتخاب شود.
3- صحبت کردن در مورد کاندیدای انتخاباتی تهمت و غیبت محسوب می شود یا خیر؟
حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده: صحبت کردن به معنای مشاوره و استفاده از فکر دیگران یا مشاوره دادن به دیگرانی که می خواهند رای بدهند در حدی که در انتخاب آن فرد تاثیر دارد غیبت و تهمت محسوب نمی شود اما آن مواردی که تاثیری ندارد و ربطی ندارد به این موضوع غیبت است و گاهی هم ممکن است تهمت باشد
بنابراین افراد مراعات کنند اگر در مورد نامزدها هم صحبت می کنند صحبت‌های نامربوط نباشد یعنی مربوط به خود نامزد باشد ثانیا مربوط به موضوع انتخاب باشد یعنی فردی که می خواهد وکیل مردم شود و از مسائل دیگر که گاهی جزء اسرار زندگی افراد هست از بیان آنها بپرهیزند که گاهی غیبت و گاهی هم تهمت و جزو گناهان کبیره است و درج درسایت هم همین حکم را دارد بنابراین مقلدان مراعات کنند.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 اسفند 9 توسط محمد



شرائط تحقق قصد اقامت
س: کسى قصد ده روز کرده است و یک نماز چهار رکعتى قضا خوانده است. آیا قصد اقامت ده روز وى محقق شده است که در صورت انصراف ناگهانى از اقامت ده روز، همچنان تا زمان حضور، نمازها را تمام بخواند؟
ج) در فرض مرقوم قصد اقامت ده روز محقق نشده و نماز او شکسته است.

روز شرعى
س: در قصد اقامت ده روز، روز از چه موقع مورد نظر حضرتعالى است؛ اذان صبح یا طلوع آفتاب؟
ج) روز از اذان صبح شروع مى‌شود.

میزان دقیق اقامت شرعى
س: با توجه به اینکه بنده مقلد حضرتعالى مى باشم (در مورد قصد ده روز مسافر در جایى) آیا مدت زمان حساب اقامت در آنجا از نظر حضرتعالى ده شبانه‌روز کامل است یا فقط ده روز کامل هر چند شب‌ها از ده روز کمتر باشد؟
ج) قصد ده روز کامل از اذان صبح روز اول تا غروب روز دهم کافى است و اگر از بین روز شروع کند تا همان ساعت از روز یازدهم باید بماند.

اقامت سى‌روزه بدون قصد اقامت
س: اگر کسى با تردید سى روز کامل در جایى بماند (هنگام اذان صبح روز اول وارد محل اقامت شده است) آیا نماز شام سى‌ام را باید تمام بخواند یا شکسته؟
ج) در فرض سؤال بعد از گذشتن سى روز، اگرچه مقدار کمى در آن مکان بماند، باید نماز را تمام بخواند.

وطن سوم غیراصلى
س: به غیر از وطن اصلى چند محل را مى‌توان به عنوان وطن انتخاب کرد؟
ج) داشتن دو وطن اتخاذى (جدید) اشکال ندارد ولى اگر خواست سه وطن اتخاذ کند که در هر یک در طول سال چهار ماه زندگى کند منوط به صدق ‏عرفى وطن است وگرنه وطن سوم اشکال دارد.

خروج مکرر از حدّ ترخّص
س: یک روز قبل از ماه مبارک رمضان در منزلى کنار دریاى خزر براى مدت 20 روز قصد اقامه نمودیم. فاصله منزل تا اولین روستا که آن روستا به خانه‌ها و مغازه‌هاى شهر بابلسر تقریباً وصل مى‌شد دو کیلومتر بود. از ابتدا قصدمان این بود که براى خرید روزانه و نماز ظهر و عصر هر روز قبل از اذان ظهر به شهر برویم و مى‌رفتیم. تمام این مدت را روزه گرفته و نمازها را چه در شهر و چه در منزل تمام خوانده‌ایم. آیا تکلیف‌مان را درست انجام داده‌ایم؟
ج) در صورتى که شهر خارج از حدّ ترخص محل اقامت شما بوده و مجموع ایاب و ذهاب شما در تمام ده روز بیشتر از هفت ساعت بوده، حکم مسافر را داشته‌اید و باید نمازها را شکسته خوانده و روزه نمى‌گرفتید و در صورت تخلف از وظیفه باید قضاى آنها را به‌جا آورید.

حدّ ترخّص در اماکن متصل به هم
س: در یک قصبه یا روستاى بزرگ تقریباً شش ده کوچک در طول هم قرار دارند و همگى یک قصبه محسوب مى‌شوند. آیا حد ترخص براى شخص مسافرى که مى‌خواهد به هشت فرسخى سفر کند، آخرین حدود ده بالاست یا ششمین ده و در صورتى که آخرین حدود ده بالا به عنوان حد ترخص معین شد در موقع برگشت، اگر مجبور شود شب را در ششمین ده بیتوته کند و به ده خودش نرسد آیا باید نمازش را قصر بخواند یا تمام؟
ج) اگر عرفاً چند محل مجزا محسوب مى‌شوند، حدّ ترخّص براى هر ده مجزا محسوب مى‌شود.

مفهوم اعراض از وطن
من متولد شهرستان شهریار هستم و تا بیست سالگى همان‌جا ساکن بوده‌ام. بعد از ازدواج به تهران رفتم و حدود هشت سال نیز ساکن تهران بوده و آنجا را هم به عنوان وطن انتخاب نمودم. در سال 1380 به قم آمدیم و در قم قصد توطن نمودیم، بعد از مدتى تصمیم گرفتیم دیگر به تهران و شهریار برنگردیم. خدمت عالمى رفتیم ایشان فرمودند همین که دوست نداشته باشید به شهریار و تهران برگردید یعنى اعراض کرده‌اید و دیگر آنجا حکم مسافر را دارید، آیا این کلام صحیح است؟ در ضمن اگر من از اعراض خودم پشیمان شده باشم آیا راهى براى تغییر نظر هست؟
ج) مراد از اعراض، عدم علاقه به بازگشت نیست بلکه منظور خروج از وطن با تصمیم به عدم بازگشت به آن براى سکونت است و در صورت تحقق اعراض، دیگر حکم وطن مترتب نخواهد شد، مگر اینکه بازگردید و قصد زندگى در مدت قابل ملاحظه‌اى مثل حدود هفت، هشت سال در آنجا را داشته باشید.





نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 اسفند 9 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی



مجلس؛ تجلی‌گاه عزت ملی

مجلس جایگاه بسیار مهمی است؛ خانه ملت است؛ تجلی‌گاه عزت ملی ماست؛ می‌تواند عزت اسلامی و عزت ملی ما را به دنیا نشان دهد؛ تامین‌کننده منافع عمومی است. با قوانین مجلس است که مسوولان می‌توانند حرکت کنند و پیش بروند، مجلس می‌تواند حافظ امنیت ملی باشد؛ می‌تواند سد مستحکمی در برابر تعرض دشمنان و طمع‌ورزی بیگانگان باشد.

 

بیانات در اجتماع بزرگ مردم قزوین 25/09/1382

 

رهبرم سید علی

انتخابات؛ نقطه وصل مردم و نظام

انتخابات، آن نقطه‌ اساسی وصل افکار و‌آرای مردم به بدنه نظام اجرایی است. اگر انتخابات ـ همچنان که بحمدالله در گذشته همین‌طور بوده است ـ با حضور مردم، ‌با اراده‌ مردم، با آزادی کامل مردم و انتخاب آزادانه‌ آن‌ها انجام بگیرد و حداکثر آگاهی از سوی مردم به کار برود، تا این افراد صالح و شایسته و حقیقتا حایز شأن نمایندگی این ملت عظیم به مجلس فرستاده بشوند، نظام اسلامی می‌تواند مطمئن باشد که در جهت آرزوها و هدف‌های خود در حرکت است، این نقش انتخابات و شأن والای انتخابات است.

 

بیانات در دیدار با وزیر و مسوولان وزارت کشور و استانداران27/09/1370

 

اتکای به ایمان و عواطف مردم؛ سر شکست‌ناپذیری نظام

مساله انتخابات، مساله بسیار مهم و اساسی و تعیین‌کننده‌ای است. اهمیت انتخابات از جهات گوناگونی است. یکی از آن‌ها این است که نظام ما نظامی است متکی به ایمان‌ها و عواطف و علایق مردم، اساسا سر شکست‌ناپذیری این نظام این است که به مردم متکی است. این چیز مهمی است، اتکای به مردم هم آسان به دست نمی‌آید و همه جا حاصل نمی‌شود. اگر یک سر الهی در میان نباشد، توجه نفوس و دل‌های مردم هم ممکن نیست. شما ملاحظه بفرمایید، خدای متعال به پیغمبر با آن عظمت می‌فرماید: « هوالذی ایدک بنصره و بالمومنین»؛ یعنی مومنین را در کنار نصرت الهی می‌آورد. هیچ بُعدی هم ندارد که آدم بگوید که این «بالمومنین»، تفسیر جزیی از مفهوم «بنصره» هم هست که اصلا نصر الهی به وسیله مومنین تحقق می‌پذیرد. البته در مواردی هم نصرت‌های خارج از مقولات عادی در زمان آن بزرگوار بوده است ـ مثل ملائکه‌ی مسومین و غیرذلک ـ لیکن عمده‌اش مومنین‌اند. بعد هم می‌فرماید: «لو انفقت ما فی‌ الارض جمیعا ما الفت بین قلوبهم ولکن الله الف بینهم». یعنی ای نبی گرامی ما! این «بالمومنین»‌ی هم که ما می‌گوییم، خیال نکن که خودت توانستی آن‌ها را جذب کنی؛ نه ـ ‌این کار من و ما و کار عوامل مادی و بشری نیست ـ این سر الهی و سر معنوی است. حال آن نکته‌ی باریکتر زمو این جاست که همین سر الهی و معنوی هم قابل تعریف است. چیزی نیست که بگوییم عقل شما مردم نمی‌رسد و سه، چهار نفری هستند که این چیز‌ها را می‌فهمند؛ نخیر. این امر واضحی است. این سر الهی عبارت است از ایمان. وقتی ایمان‌ها در دل‌های مردم می‌جوشد و به مرحله‌ی عمل سرازیر می‌شود، نتیجه این است که هر پدیده‌ای که متکی به ایمان الهی است، تقویت پیدا می‌کند.

 

بیانات در دیدار اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان 14/11/1374

 

حضور در انتخابات؛ زره پولادین در مقابل مستکبران

حضور در انتخابات یکی از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی است که این ملت می‌تواند آن را مثل یک زره‌ی پولادین در مقابل خود در مقابل حمله‌ی دشمنان و سوء نیت و بد دلی مستکبران و دخالت‌کنندگان نگه دارد. انتخابات بسیار مهم است.

 

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم قم در آستانه سالروز قیام 19 دی 18/10/1382






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 اسفند 9 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی



من مطمئنم که این انتخابات براى ملتهاى دیگر هم یک نشانه‌اى است. براى همین هم هست که دستگاه‌هاى خبیث استکبار، از آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها و دیگران، دارند مرتباً تلاش می‌کنند که این انتخابات را به یک جورى خراب کنند، مخدوش کنند. کشورهاى دیگر نگاه می‌کنند ببینند این پیشکسوت انتخاباتى و انقلابى - که ملت ایران است - چه کار خواهد کرد. ملت ایران در این زمینه، جزو پیشکسوتهاست. ملتهاى دیگر نگاه می‌کنند ببینند انتخابات در ایران به کجا خواهد رسید. استکبار دوست دارد که انتخابات در کشور ما آنچنان بشود که ملتها را مأیوس کند.
بیانات در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز 19دی 1390/10/19



رهبرم سید علی






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90 اسفند 8 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی




رهبرم سید علی
سرخوش زسبـوی غم پنهــانی خویشم
چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم

در بزم وصال تو نگـویـم زکم و بیـش
چون آینه خو کرده به حیرانی خویشم

لـب بـاز نکـردم به خروشـی و فغـانی
مـن محـرم راز دل طـوفــانـی خویشم

یک چند پشیمان شدم از رندی و مستی
عمری است پشیمان زپشیمانی خویشم

از شوق  شکرخند  لبـش جان نسپـردم
شرمنـده جانـان ز گران جانـی خویشم

بشکسته ‌تر ازخویش ندیدم به همه عمر
افسرده دل از خویشم و زندانی خویشم

هر چند « امین » ،  بسته  دنیا نیـم اما
دلـبـسـتـه  یــاران خــراسـانـی خویشم

                                                               






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90 اسفند 8 توسط محمد
طبقه بندی: رهبرم سید علی


با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید